نشست سیر روزگار و ویژگی های آن در کلام امیرالمؤمنین علی(ع)

نشست سیر روزگار و ویژگی های آن در کلام امیرالمؤمنین علی(ع)

نشست صبحگاهی نهج البلاغه با حضور سعیده شمس الدین زاده از مبلغان مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق در جمع طلاب برگزار شد.

در این نشست سعیده شمس الدین زاده با اشاره به حکمت71 نهج البلاغه با بیان سخن امیرالمؤمنین(ع) گفت: روزگار بدن ها را فرسوده می سازد و آرزوها را نو می کند و مرگ را نزدیک و خواسته ها را دور می سازد؛ حال هر که به روزگار دست یافت به رنج خواهد افتاد و هر که آن را نیافت به سختی گرفتار خواهد شد.

وی افزود: سیر روزگار انسان ها را فرسوده می کند و با آنکه با هر قدمی که بر می دارد به مرگ نزدیک می شود ولی همچنان آرزوهایش بیشتر می شود و وقتی هم که به این آرزوها می رسد غصه نگه داشتن و حفظ آنها را می خورد  و وقتی به آن نمی رسد غصه نرسیدن و زندگی بی هدفش را می خورد که این مورد در مواردی مانند رسیدن به مقام و مال و دارایی و فرزند فراوان دیده می شود.

این مبلغ حوزه علمیه خواهران در بیان ویژگی های روز از کلام حضرت علی (ع) گفت: اولین ویژگی روزگار گذشت زمان، فرسوده شدن بدن و سلول های آن است که بر اثر پیری و مواجهه به حوادث تلخ روزگار اتفاق می افتد. و دومین ویژگی روزگار، پدید آمدن خواسته ها و آرزوهای جدید و سومین ویژگی نزدیک شدن به مرگ است.

وی اظهار کرد: هدف حضرت از بیان این سخن این است که انسان باید دنیا را آسان بگیرد و تلاش نماید تا چیزی را به دست آورد که مرگ در آن وجود نداشته باشد و آنچنان لذتی داشته باشد که بتواند همیشه چه در این دنیا و چه در آخرت از آن استفاده نماید.

موضوعات: خبر  لینک ثابت