مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
فروردین 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31








جستجو





موضوعات




  نگذاریم فرهنگ نماز کمرنگ شود...   ...
نگذاریم فرهنگ نماز کمرنگ شود...

نگذاریم فرهنگ نماز کمرنگ شود…

نشست توجیهی« نماز» با حضور اکرم دهقانزاده از مربیان شرکت کننده در دوره «تربیت مربی یاوران نماز» در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست اکرم دهقانزاده با بیان مقدماتی در راستای اهمیت به مسأله نماز گفت: در مقوله نماز مهم ترین مبحث در عصر کنونی توجه به نماز و شیوه های دعوت به نماز در بین جوانان و نوجوانان است چرا که این مهم در بین دانش آموزان در حال کمرنگ شدن و فراموشی است.

وی افزود: در این راستا لازم است طلاب بالأخص افرادی که به عنوان مبلغ و امام جماعت مدارس مشغول به فعالیت هستند این شیوه ها و نحوه تعامل و برخورد با دانش آموزان را یاد بگیرند و در مراحل بعد برای خود و آنها آداب و شرایط نماز را اجرایی نمایند.

دهقانزاده در ادامه نکاتی در رابطه با اهمیت نماز از طریق خودشناسی و خودشناسی را بیان کرد و اظهار کرد: اگر هر کدام از ما به گونه ای به نماز توجه نمائیم که اخلاص لازم را رعایت نموده و از آن طریق هم خود و هم خالق هستی را بشناسیم می توانیم به مفهوم واقعی نماز که نجوای با خدا است رسیده و در تمام لحظات زندگی وجود حضرت حق را احساس کنیم.

ایشان در پایان از طلاب خواست مطالعات و تحقیقات خود را در زمینه نماز بیشتر نموده تا در صورت آمادگی، مباحث دوره یاوران نماز به صورت مستمر برایشان ارائه خواهد شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تقدیر از ائمه جماعت مدارس   ...
تقدیر از ائمه جماعت مدارس

تقدیر از ائمه جماعت مدارس

نشست تقدیر از ائمه جماعت خواهران و برادران طلبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق، رئیس و مسئولین آموزش و پرورش، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع)، مدیر و معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) و مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دفتر رئیس هیأت امنا و امام جمعه شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست که با همکاری آموزش و پرروش برگزار شد،علی اصغر رنجبر، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق از ائمه جماعات که بستر مناسب جهت ادای فریضه نماز جماعت در اول وقت را برای دانش آموزان فراهم کرده و بعضا در بین الصلاتین احکامی را به آنها آموزش داده اند تشکر کرد.

علی اصغر رنجبر افزود: از آنجایی که حضور روحانیون طلبه در بین دانش آموزان فضای معنوی مدارس را مزین نموده و دانش آموزان نیز با طلاب راحت هستند می توان ساعات پژوهشی را در اختیار آنها قرار داده تا آنها بهتر بتوانند روح فرهنگی و معنوی حاکم بر مدارس را صیقل دهند.

در ادامه آقای قاسم زاده به بیان برخی مشکلات مطرح شده در زمینه ائمه جماعت پرداخت و مسئولین پاسخ دادند.

در پایان از حضار تقدیر به عمل آمد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  احیا فرهنگ مهجور مطالعه   ...
احیا فرهنگ مهجور مطالعه

احیا فرهنگ مهجور مطالعه

نشست توجیهی طلاب با سخنرانی مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری ضمن اشاره به فعالیتها و کسب رتبه های درخشان توسط طلاب در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی گفت: از جمله موقعیت هایی که طلاب می توانند خوب بدرخشند و فرهنگ کتابخوانی مهجور را احیا کنند شرکت در مسابقات سیرمطالعاتی حوزه های علمیه خواهران است که هر فصل به صورت دقیق و نظام مند در حال برگزاری می باشد.

وی افزود: از آنجایی که طلاب فرصت کافی برای ثبت نام، مطالعه و شرکت در مسابقات سیرمطالعاتی را دارند بهتر است این فرصت را غنیمت شمرده و برای ارتقای سطح علمی و دینی خود تلاش نماید.

مدیر مدرسه علمیه خواهران اظهار کرد: از جمله فعالیتهای مدرسه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی ایجاد مقر کتاب نرجس خاتون در حسینیه حضرت زینب می باشد که این هفته مراسم رسمی افتتاح آن برگزار خواهد و آنجا نیز فرصت خوبی برای پرورش روحیه مطالعه در طلاب می باشد.

گفتنی است پنج شنبه همین هفته مراسم افتتاحیه مقر کتاب «نرجس خاتون» با محوریت رمان و زندگینامه های شهدا با حضور علاقه مندان کتابخوان برگزار خواهد شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما