مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
فروردین 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31








جستجو





موضوعات




  « تهذیب نفس و جایگاه آن در مقام انسانی»   ...
« تهذیب نفس و جایگاه آن در مقام انسانی»

« تهذیب نفس و جایگاه آن در مقام انسانی»

نشست اخلاق با محوریت« تهذیب نفس و جایگاه آن در مقام انسانی» با سخنرانی حجت الاسلام کارگران از اساتید اخلاق در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: خداوند انسان را خلق کرد و حدیث نفس را خواست تا از انسان دور شود، تزکیه نفس حاصل نمی شود مگر با مداومت بر اصولی که خدا بیان کرده و آن چیزی نیست جز ورع و تقوی الهی که در سیمای پاک معصومین(ع) نیز مشهود بوده است.

وی افزود: انسان برای اینکه زمین نخورد و هر روز به خدا نزدیک تر شود باید ابتدای صفحه ی دل خود را پاک نماید و برای انسان پاک کنی نیست مگر با استغفار، و همین خلوت و استغفار انسان را به مراتب بالایی خواهد رساند و این چنین است که انسان می تواند لایه های استجابت را کنار زده و به مقصود برساند.

این استاد اخلاق حوزه اظهار کرد: لطافت اشک و عبادت گاهی در گرو انجام یک کار بنده است که ممکن است همان کار باعث گرفته شدن لطافت ها شود فلذا تقوی الهی موجب الطاف خواهد شد و یکی از این الطاف استجابت چهار دعا بعد از نماز است که این به معنای استجابت مابقی دعاها نمی باشد بلکه خدا می خواهد ارزش آن لحظه را به ما نشان دهد.

حجت الاسلام کارگران در پایان با ذکر دعایی گفت: انشالله ما در عالم دنیا طوری قدم برداریم که خدا ریل های صراط مستقیم را برای ما بگذارد نه اینکه هدایت را از ما بگیرد…. انشالله

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن مبعث خاتم النبین(ص)   ...
جشن مبعث خاتم النبین(ص)

جشن مبعث خاتم النبین(ص)

جشن مبعث حضرت رسول اکرم(ص) با مولودی خوانی و مدیحه سرایی در جمع طلاب و اساتید بافق برگزار شد.

در این جشن طلاب ضمن آشنایی با سیره و زندگینامه حضرت ختمی مرتبت(ص) از زمان کودکی، نوجوانی و جوانی به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداختند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همایش بانوی کتابخوان   ...
همایش بانوی کتابخوان
همایش بانوی کتابخوان
همایش بانوی کتابخوان
همایش بانوی کتابخوان
همایش بانوی کتابخوان
همایش بانوی کتابخوان
همایش بانوی کتابخوان
همایش بانوی کتابخوان

همایش بانوی کتابخوان

 همایش «بانوی کتابخوان» با حضور خانم شکوریان مسئول مقر کتاب شهید کاظمی قم در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در جمع بانوان و مسئولان علاقه مند به کتاب برگزار شد.

در این همایش «خانم شکوریان» ضمن بیان حدیثی از حضرت علی(ع) با این مضمون گفت: کتاب غذای روح است و کسی که خود را با کتاب آرام کند این آرامش را از دست نخواهد داد. وی افزود: بدن انسان از دو بعد جسم و روح تشکیل شده است و همانطور که برای جسم غذایی است برای روح نیز غذایی هست و آن هم مطالعه کتاب است.

مسئول مقر کتاب شهید کاظمی قم اظهار کرد: سرانه مطالعه در کشور ما نسبت به سایر کشور ها خیلی پایین است و این یعنی ما از نظر فرهنگی دچار ضعف هستیم و به همین خاطر است که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید و دغدغه زیادی بر روی مسائل فرهنگی دارند چرا که اگر فرهنگ اصلاح شود ما به هدف والای اسلام که همان به فرامین قرآن کریم به عنوان منبع تغذیه روحی انسان ها نزدیک تر خواهیم شد.

ایشان در ادامه با تأکید بر شعال محوری سال 97 که حمایت از کالای ایرانی است گفت: چه خوب است حال که بستری فراهم آمده تا ما از طریق نوییسندگان داخلی خود دسترسی به رمان ها و کتاب هایی پیدا کرده ایم که زندگینامه بزرگان، شهدا و حتی مسسائل اعتقادی و اثبات خدا و رفع شبهات را در قالب داستان و رمان های زیبا فراهم آورده اند به این مهم بیشتر توجه نمائیم.

ایشان اظهار کرد: مقر کتاب یکی از مکان هایی است که همه اقشار جامعه می توانند هم از آن استفاده کنند و هم دیگران را مستفیذ نمایند و با فرهنگ زیبای نذر فرهنگی کتاب در ایام مناسبتی بخصوص نیمه شعبان این مهم را در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی ترویج دهیم.

در پایان چند نمونه از کتب مقر و همچنین برخی کتب پر طرفدار داخلی و کتب شهدا معرفی و سفارش های نذر کتاب برای ایام شعبان نیز ثبت شد.

گفتنی است افتتاح مقر نرجس خاتون شهرستان بافق، دکلمه خوانی و مداحی توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران بافق به مناسبت ایام شهادت امام موسی کاظم(ع)، توزیع بسته فرهنگی، کتاب و … از دیگر برنامه های این همایش بود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست سیر روزگار و ویژگی های آن در کلام امیرالمؤمنین علی(ع)   ...
نشست سیر روزگار و ویژگی های آن در کلام امیرالمؤمنین علی(ع)

نشست سیر روزگار و ویژگی های آن در کلام امیرالمؤمنین علی(ع)

نشست صبحگاهی نهج البلاغه با حضور سعیده شمس الدین زاده از مبلغان مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق در جمع طلاب برگزار شد.

در این نشست سعیده شمس الدین زاده با اشاره به حکمت71 نهج البلاغه با بیان سخن امیرالمؤمنین(ع) گفت: روزگار بدن ها را فرسوده می سازد و آرزوها را نو می کند و مرگ را نزدیک و خواسته ها را دور می سازد؛ حال هر که به روزگار دست یافت به رنج خواهد افتاد و هر که آن را نیافت به سختی گرفتار خواهد شد.

وی افزود: سیر روزگار انسان ها را فرسوده می کند و با آنکه با هر قدمی که بر می دارد به مرگ نزدیک می شود ولی همچنان آرزوهایش بیشتر می شود و وقتی هم که به این آرزوها می رسد غصه نگه داشتن و حفظ آنها را می خورد  و وقتی به آن نمی رسد غصه نرسیدن و زندگی بی هدفش را می خورد که این مورد در مواردی مانند رسیدن به مقام و مال و دارایی و فرزند فراوان دیده می شود.

این مبلغ حوزه علمیه خواهران در بیان ویژگی های روز از کلام حضرت علی (ع) گفت: اولین ویژگی روزگار گذشت زمان، فرسوده شدن بدن و سلول های آن است که بر اثر پیری و مواجهه به حوادث تلخ روزگار اتفاق می افتد. و دومین ویژگی روزگار، پدید آمدن خواسته ها و آرزوهای جدید و سومین ویژگی نزدیک شدن به مرگ است.

وی اظهار کرد: هدف حضرت از بیان این سخن این است که انسان باید دنیا را آسان بگیرد و تلاش نماید تا چیزی را به دست آورد که مرگ در آن وجود نداشته باشد و آنچنان لذتی داشته باشد که بتواند همیشه چه در این دنیا و چه در آخرت از آن استفاده نماید.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نگذاریم فرهنگ نماز کمرنگ شود...   ...
نگذاریم فرهنگ نماز کمرنگ شود...

نگذاریم فرهنگ نماز کمرنگ شود…

نشست توجیهی« نماز» با حضور اکرم دهقانزاده از مربیان شرکت کننده در دوره «تربیت مربی یاوران نماز» در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست اکرم دهقانزاده با بیان مقدماتی در راستای اهمیت به مسأله نماز گفت: در مقوله نماز مهم ترین مبحث در عصر کنونی توجه به نماز و شیوه های دعوت به نماز در بین جوانان و نوجوانان است چرا که این مهم در بین دانش آموزان در حال کمرنگ شدن و فراموشی است.

وی افزود: در این راستا لازم است طلاب بالأخص افرادی که به عنوان مبلغ و امام جماعت مدارس مشغول به فعالیت هستند این شیوه ها و نحوه تعامل و برخورد با دانش آموزان را یاد بگیرند و در مراحل بعد برای خود و آنها آداب و شرایط نماز را اجرایی نمایند.

دهقانزاده در ادامه نکاتی در رابطه با اهمیت نماز از طریق خودشناسی و خودشناسی را بیان کرد و اظهار کرد: اگر هر کدام از ما به گونه ای به نماز توجه نمائیم که اخلاص لازم را رعایت نموده و از آن طریق هم خود و هم خالق هستی را بشناسیم می توانیم به مفهوم واقعی نماز که نجوای با خدا است رسیده و در تمام لحظات زندگی وجود حضرت حق را احساس کنیم.

ایشان در پایان از طلاب خواست مطالعات و تحقیقات خود را در زمینه نماز بیشتر نموده تا در صورت آمادگی، مباحث دوره یاوران نماز به صورت مستمر برایشان ارائه خواهد شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تقدیر از ائمه جماعت مدارس   ...
تقدیر از ائمه جماعت مدارس

تقدیر از ائمه جماعت مدارس

نشست تقدیر از ائمه جماعت خواهران و برادران طلبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق، رئیس و مسئولین آموزش و پرورش، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع)، مدیر و معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) و مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دفتر رئیس هیأت امنا و امام جمعه شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست که با همکاری آموزش و پرروش برگزار شد،علی اصغر رنجبر، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق از ائمه جماعات که بستر مناسب جهت ادای فریضه نماز جماعت در اول وقت را برای دانش آموزان فراهم کرده و بعضا در بین الصلاتین احکامی را به آنها آموزش داده اند تشکر کرد.

علی اصغر رنجبر افزود: از آنجایی که حضور روحانیون طلبه در بین دانش آموزان فضای معنوی مدارس را مزین نموده و دانش آموزان نیز با طلاب راحت هستند می توان ساعات پژوهشی را در اختیار آنها قرار داده تا آنها بهتر بتوانند روح فرهنگی و معنوی حاکم بر مدارس را صیقل دهند.

در ادامه آقای قاسم زاده به بیان برخی مشکلات مطرح شده در زمینه ائمه جماعت پرداخت و مسئولین پاسخ دادند.

در پایان از حضار تقدیر به عمل آمد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  احیا فرهنگ مهجور مطالعه   ...
احیا فرهنگ مهجور مطالعه

احیا فرهنگ مهجور مطالعه

نشست توجیهی طلاب با سخنرانی مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری ضمن اشاره به فعالیتها و کسب رتبه های درخشان توسط طلاب در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی گفت: از جمله موقعیت هایی که طلاب می توانند خوب بدرخشند و فرهنگ کتابخوانی مهجور را احیا کنند شرکت در مسابقات سیرمطالعاتی حوزه های علمیه خواهران است که هر فصل به صورت دقیق و نظام مند در حال برگزاری می باشد.

وی افزود: از آنجایی که طلاب فرصت کافی برای ثبت نام، مطالعه و شرکت در مسابقات سیرمطالعاتی را دارند بهتر است این فرصت را غنیمت شمرده و برای ارتقای سطح علمی و دینی خود تلاش نماید.

مدیر مدرسه علمیه خواهران اظهار کرد: از جمله فعالیتهای مدرسه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی ایجاد مقر کتاب نرجس خاتون در حسینیه حضرت زینب می باشد که این هفته مراسم رسمی افتتاح آن برگزار خواهد و آنجا نیز فرصت خوبی برای پرورش روحیه مطالعه در طلاب می باشد.

گفتنی است پنج شنبه همین هفته مراسم افتتاحیه مقر کتاب «نرجس خاتون» با محوریت رمان و زندگینامه های شهدا با حضور علاقه مندان کتابخوان برگزار خواهد شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  کوروش و کوروش پرستی   ...
کوروش و کوروش پرستی

کوروش و کوروش پرستی

نشست پاسخ به شبهات با محوریت «شخصیت کوروش» با حضور زهرا زارعی مسئول تبلیغ مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بافق در جمع طلاب این مدرسه برگزار شد.

در این نشست زهرا زارعی ضمن بیان نظر رهبر معظم انقلاب در رابطه با بحث نفوذ اجتماعی گفت: ایشان می فرمایند سیاست هایی در حال اجرا است که بدون اینکه متوجه باشیم به سرعت در حال رشد می  باشد.

وی افزود: یکی از جریان های اخیر که به خاطر افراد سست بنیان جلوه نمود جریان کوروش و کوروش پرستی است که در آن اسلام را دینی عربی معرفی کرده و اصالت ایرانی را خواستار شده اند. در این جریان کوروش به گونه ای برجسته شده که گویی ایران تا کنون شاه دیگری نداشته است.

زهرا زارعی اظهار کرد: از جمله تبلیغات دیگر این افراد تبلیغ دین زرتشت بعنوان یک دین اصیل ایرانی است که تبلیغات آنها از انتشار لوگوی آنها در تمام وسایل کاربردی زندگی از کوچکترین وسیله تا وسایل بزرگ مشهود است.  و نکته قابل توجه این است که کوروش نماد پادشاهی غارتگر بوده که به چپاول و کشتار مردم می پرداخته که از جمله آن پیشکار خودش بوده که چشمانش را از حدقه در آورده و پوستش را زنده زنده کنده است.

مسئول تبلیغ حوزه خواهران در ادامه به شبهاتی از جمله اینکه آیا کوروش ذوالقرنین بوده یا خیر؟! پاسخ داد و به بررسی شخصیت کوروش از جنبه های دیگر پرداخت و جالب اینکه درهیچ یک از اشعار شاعران نامی از او به میان نیامده است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست خواهران طلبه بافقی با مسئول حوزه   ...
نشست خواهران طلبه بافقی با مسئول حوزه

نشست خواهران طلبه بافقی با مسئول حوزه

طی نشستی مدیر، اساتید، مسئولان و جمعی از طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) در سال جدید و همزمان با ایام مبارک ماه رجب با حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی مسئول حوزه خواهران ملاقات کردند.

در این نشست مریم تفکری مدیر حوزه علمیه خواهران ضمن تبریک سال جدید به گوشه ای از فعالیتها و نکات مورد نظر در ایام تعطیلات و نقش طلاب و حوزه در راستای ارتقا سطح معنویت در جامعه اشاره کرد . در ادامه حجت الاسلام سلیمانی ضمن تبریک متقابل و اشاره به شعار محوری سال جدید در راستای حمایت از کالای ایرانی با توجه به موقعیت مکانی شهرستان و پیشرفت آن از جنبه بومگردی و صنعتی خواستار حمایت همه جانبه از حمایت کالای ایرانی شدند.

ایشان در پاسخ به بررسی وضعیت حجاب و امر به معروف و نهی از منکر با توجه به سفرهای پربار در تعطیلات نکات اخلاقی لازم را متذکر شد و از طلاب خواستند هر چه بیش از پیش در راستای اجرایی نمودن فرهنگ امر به معروف همت نمایند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  خلوتی با خدا در قالب اعتکاف   ...
خلوتی با خدا در قالب اعتکاف

خلوتی با خدا در قالب اعتکاف

نشست توجیهی مراسم اعتکاف ماه مبارک رجب با حضور مدیر و معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران شهرستان بافق و مسئولان اعتکاف در محل سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری  مدیر حوزه خواهران گفت:عتکاف، از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است، با این حال، مُعتَکِفان بیشتر وقت خود را صرف انجام اعمال عبادی می‌کنند.

وی افزود: نحوه اقامت و یا خروج از مسجد احکام و شرایطی دارد یک امر که پیامبران الهی انجام دادند، از آنجایی که امروزه خیلی شبهه وارد می کنند. چرا که اعتکاف به منافع انها ضربه می زند،بنابراین سعی می کنند نسل جوان را فاصله بدهند از مسجد و بی گانه شوند و به دنبال فحشا بیفتند و کسی به انقلاب، شهدا و… احساس مسولیت نمی کند و نظام برای مقابله با اینها بزرگترین راه را اعتکاف قرار دادند، افرادی هستند از اعتکاف سو استفاده می کنند.

مریم تفکری اظهار کرد: همه جوانب راباید بررسی کنیم و تا هماهنگ نباشند نمی توان کاری انجام داد.در نشست هم اندیشی اعتکاف تصمیم گرفته شد امسال نسبت به سال قبل مشکلات برداشته شود و سعی شود معتکفین از لحاظ معنویت تقویت شوند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما