مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
اسفند 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29      








جستجو





موضوعات




  جهل، عامل رکود جامعه از گذشته تاکنون   ...
جهل، عامل رکود جامعه از گذشته تاکنون

جهل، عامل رکود جامعه از گذشته تاکنون

همایش علمی- پژوهشی فاطمیون با سخنرانی «حجت الاسلام سبزواری» در جمع طلاب، اساتید و مسئولان حوزه علمیه خواهران بافق برگزار شد.

همایش فاطمیون با هدف ترویج فرهنگ و سبک زندگی فاطمی با حضور پرشور طلاب و اساتید در سالن اجتماعات حوزه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام سبزواری با اشاره به نقش هدایتگری حضرت زهرا(س) برای آحاد جامعه گفت: جهل مردم مهمترین عامل رکود جامعه انسانیت است که منجر به دوری از حرکت معنوی و تحول درونی انسان می شود.

وی افزود: مهمترین ابزار دشمن در گمراه کردن انسان سوء استفاده از جهل آنها و سرگرم نمودن آنها به امورات غیرلازم و مخالف علم و بصیرت است. همان گونه که دیده شده دشمن با سرگرم کردن مردم و با استفاده از جهل آنها کاری کرد که دست از امامشان بردارند و بدون علم و بصیرت عمل کنند اگر نقش هدایتگری وجود مقدس زهرا اطهر(س) نبود الان نامی از قرآن و اسلام هم نبود.

این استاد حوزه گفت: از جمله اقدامات هدایتگرانه ایشان می توان به تبیین جایگاه امیرمؤمنان و حقانیت ایشان، روشنگری جایگاه مخالفان و حقانیت ایشان و پیش بینی آینده جامعه اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام سبزواری به اشاره به گوشه ای از خطبه فدک در اثبات مسأله امامت و ولایت و تمسک ب آیه 35 سوره یونس اظهار کرد: سرآغاز تنش های ضد حق بعد از رحلت پیامبر(ص) از طریق از بین بردن روایات پیامبر(ص)، منع تدوین حدیث، سرگرم کردن مردم به قرائت قرآن بدون تدبر، جعل حدیث و هتک حرمت به مقدسات و … بود.

این کارشناس سبک زندگی فاطمی در پایان گفت: امروزه نیز جهل مردم باعث شده تا در دام جریان های ضد فرهنگی مانند ابتذال فرهنگی با رویکرد هویت ستیزی، موسیقی گرایی با رویکرد معنویت ستیزی، شیطان پرستی با رویکرد دین ستیزی، وهابیت با رویکرد شیعه ستیزی، بهائیت با رویکرد اسلام ستیزی، تصوف با رویکرد مرجعیت ستیزی و داعش با رویکرد اسلام ستیزی، گرفتار شوند.

گفتنی است مداحی و ذکر مصیبت و معرفی 250  منبع در زمینه سیره و ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) معرفی کانال هایی با محوریت امام شناسی، معرفی محورهای فراخوان مقاله همایش فاطمیون، وداع باشهدای گمنام، و تبرک جستن از خوان بی بی دو عالم از دیگر برنامه های این همایش بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تبیین سبک زندگی فاطمی   ...
تبیین سبک زندگی فاطمی

با همکاری مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق انجام شد

تبیین سبک زندگی فاطمی

در ایام فاطمیه با همکاری مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق و پایگاه های بسیج در جمع بانوان شهرستان سبک زندگی حضرت زهرا (س) تبیین شد و به شبهات درباره حضرت فاطمه(س) پاسخ داده شد و این شبهات مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

زهرا زارعی مسئول واحد تبلیغ حوزه علمیه خواهران گفت: 30 نفر از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) در 15 نقطه از سطح شهرستان در طول این ایام با شرکت در مراسم های عزاداری بانوان ارادت خود را به آستان مقدس بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) ابراز داشتند و به مرثیه سرایی پرداختند.

در حاشیه این مراسم ها نیز جهت پذیرش مدرسه علمیه تبلیغاتی صورت گرفت.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  «تهذیب نفس»   ...
«تهذیب نفس»

نشست اختصاصی«تهذیب نفس»

نشست اخلاق با حضور « حجت الاسلام والمسلمین عباسی» از قم در جمع طلاب واساتید برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه تعلیمات دینی به سه دسته تقسیم می شود گفت: عقاید مربوط به فکر و اندیشه انسان است، فقه وشرح مربوط به اعضاء وجوارح انسان می باشد واخلاق مربوط به قلب وروح است.

وی افزود: متاسفانه مسائل اخلاق دربین مسلمانان وحوزه های علمیه از اهمیت کمتری برخوردار است.
درحالیکه در روایت آمده اگر مومنی در مسائل اخلاق خودش کوتاهی کند و با نفس مبارزه نکند ایمانش ناقص است .

این استاد اخلاق ادامه داد: در حوزه های علمیه باید تحصیل علم همراه با تهذیب نفس واخلاق باشد واین میسر نمی شود مگر با وجود برنامه تزکیه و استاد اخلاق که لازمه این راه است.

 سمیه السادات حسینی فرمانده بسیج طلاب هدف از برگزاری این جلسه را اهمیت دادن به تهذیب نفس وخودسازی طلاب درکنار تحصیل علم دانست وخاطرنشان کرد این جلسات بصورت مستمر هر 15 روز یکبار درجهت ارائه برنامه مناسب تزکیه نفس برگزار میشود.

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  «زن و خانواده انقلابی»   ...
«زن و خانواده انقلابی»

نشست «زن و خانواده انقلابی» با سخنرانی «خانم طیبه خبازیان» مشاور و استاد حوزه در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست «خانم خبازیان» با بیان روایتی از پیامبر(ص) گفت: در آینده زنانی پیدا می شوند در حالی که پوشیده اند، برهنه اند؛ هوس بازند و دل فریب؛ موهای خود را طوری جلوه می دهند که مانند کوهان شتر است، داخل بهشت نمی روند در حالی که بوی بهشت زیاد از فاصله دور فهمیده می شود.

این کارشناس خانواده افزود: رکن و اساس خانواده زن است به گونه ای که زن بالاترین جایگاه را در اسلام دارد؛ همانطور که پیامبران رسالت هدایت مردم را بر عهده دارند زن هم نقش تربیتی دارد.

وی اظهار کرد: سکون و آرامشی که در زن است هدیه ای از جانب خدا به مرد می باشد، و نقش همسرداری او در آیه21 سوره روم آمده، به گونه ای که زن می تواند امنیت و آرامش را به مرد هدیه کند.

این مشاور حوزه با اشاره به انجام همزمان چند کار توسط زن با بیان سخنی از امام راحل(ره) گفت: ایشان فرمودند زن علاوه بر نقش فرزند داری و همسرداری می تواند در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز فعالیت کند.

ایشان در ادامه سخنان امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام زنان را مؤثر در پیروزی انقلاب دانستند و زنان طاغوت را به زنان جاهلیت خواندند و گفتند زنان دوره ما مثل یک مورچه روی سنگ سیاه حرکت می کنند که خودشان را خیلی راحت به اسم آزادی در معرض نامحرم قرار می دهند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما