مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
بهمن 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        








جستجو





موضوعات




  همه مراجعه کنندگان به پزشک بیمار نیستند...   ...
همه مراجعه کنندگان به پزشک بیمار نیستند...

همه مراجعه کنندگان به پزشک بیمار نیستند…

نشست بهداشتی «اختلالات روانپزشکی» با حضور کارشناس شبکه بهداشت شهرستان بافق «خانم محدثه دهستانی» در جمع طلاب و اساتید خواهر بافق برگزار شد

در ابتدای نشست رابط شبکه بهداشت در رابطه با ثبت نام «سفیران سلامت» و نحوه عملکرد آنها در حوزه توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه «محدثه دهستانی»گفت: امروزه از هر ده نفری که به پزشک مراجعه می کنند دچار اختلال نیستند بلکه نیاز به مراجعه به روانپزشک دارند.

این کارشناس بهداشت افزود: در قالب مثال مثل این می باشد که وقتی فردی بیمار با طرف مقابل خود بگوید من فلان بیماری را دارم او نیز در خود تمام مشکلات گفته شده را احساس می کند که این خود ناشی از روان انسان است نه اینکه واقعا دارای مشکلی خاص باشد.

وی در ادامه به برخی علایم اضطراب از جمله دلهره و نگرانی و فکر مشغولی اشاره کرد و گفت: علائم جسمانی آن نیز لرزش، تپش قلب، تهوع و … است و برای داشتن اضطراب تنها 5 مورد از این موارد کفایت می کند.

«خانم دهستانی» در ادامه به بیماری شایع اختلال هویت اشاره کرد و افزود: برای این اختلال که از اواخر نوجوانی شروع می شود راهکارهایی در قالب سطوح پیشگیری اولیه و ثانویه وجود دارد که در سطح اولیه باید با ورزش منظم، تغذیه منظم، و خواب و آموزش مهارت های لازم مواظب باشیم بیمار نشویم و در سطح ثانویه مراجعه به مشاور، روانپزشک و … است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  12   ...
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست تجلیل از اساتید و مسئولان حوزه علمیه خواهران بافق   ...
نشست تجلیل از اساتید و مسئولان حوزه علمیه خواهران بافق
نشست تجلیل از اساتید و مسئولان حوزه علمیه خواهران بافق

نشست تجلیل از اساتید و مسئولان حوزه علمیه خواهران بافق

مراسم تجلیل از مسئولان مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با حضور مدیر، اساتید و مسئولان این مدرسه با حضور «حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، مسئول حوزه علمیه خواهران و عضو شورای حوزه علمیه استان یزد» و «سید علیرضا سلیمانی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بافق» در دفتر امام جمعه شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست «حجت الاسلام سلیمانی» ضمن تقدیر از زحمات خواهران حوزه علمیه در راستای تربیت بانوان طلبه برخی مسائل مربوط به فعالیت بانوان در حوزه های علمیه و نقش خطیر و حساس آنها در عصر کنونی را متذکر شد.

مسئول حوزه علمیه خواهران با اشاره به اهم فعالیتهای انجام شده برای طلاب خواهر و برادر از جمله پروژه خانه معلم و … از حضار خواست تمام سعی خود را در راستای تحقق اهداف حوزه های علمیه به کار گرفته و اخلاص و امانتداری را سرلوحه خود قرار دهند.

عضو شورای حوزه علمیه استان یزد در ادامه ضمن اعلام حمایت از فعالیتهای بانوان طلبه در راستای ترویج فرهنگی اسلام ناب محمدی مسائل مورد نظر در حوزه علمیه خواهران را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است در پایان نشست از اساتید و مسئولان حوزه علمیه الزهرا(س) تجلیل به عمل آمد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن میلاد اسوه صبر و استقامت در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق   ...
جشن میلاد اسوه صبر و استقامت در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق
جشن میلاد اسوه صبر و استقامت در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق

جشن میلاد اسوه صبر و استقامت در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق

جشن میلاد اسوه صبر و استقامت حضرت زینب(س) با سخنرانی «خانم سیده هاجر پورحسینی» از مبلغان حوزه در محل حسینیه حضرت زینب(س) با حضور بانوان بافقی و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این مراسم «خانم سیده هاجر پورحسینی» ضمن تبریک سالروز ولادت پیام آور عاشور حضرت زینب(س) ضمن بیان روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت می فرمایند: «5 چیز عامل خوشبختی است که از جمله آنها سلامتی نفس و جسم، غنا و ثروت آزادی، قناعت و انیس الموافق می باشد.»

وی در این زمینه آیات و روایاتی را بیان کرد و افزود: در بند مال دنیا نبودن، داشتن آزادی که نتیجه آن داشتن آرامش در زندگی است و همچنین نعمت بزرگ قناعت که پشتوانه استحکام خانواده هاست عواملی هستند که در خانواده می تواند انسان را به سرمنزل خوشبختی برساند.

این مبلغ حوزه خواهران اظهار کرد: داشتن خلق و خوی زینبی از طرف بانوان در محیط خانه می تواند محیط پرتنش را به محلی آرام برای همسر و فرزندان تبدیل نماید که خود اثر تربیتی مهمی در آینده فرزندان خواهد داشت.

«خانم پورحسینی» در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) حضار را به مدارا کردن با همسر، قضاوت نکردن و حکم صادر نکردن در موارد احتمال نسبت به همسر، تربیت خوب فرزند و …. توصیه نمود.

گفتنی است مولودی خوانی و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های این جشن بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما