مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
آذر 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  








جستجو





موضوعات




  نشست خادمیاران خانواده در مشهد   ...
نشست خادمیاران خانواده در مشهد

نشست خادمیاران خانواده در مشهد

نشست خادمیاران خانواده با حضور خادمیاران خانواده از سراسر کشور در آستان قدس رضوی برگزار شد.

نشست خادمیاران خانواده رضوی با شعار تشکیل، تحکیم، توسعه و تعالی خانواده به مدت 3 روز با حضور سرکشیکان خادمیار در سراسر کشور  از جمله سرکشیکان استان یزد در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این نشست که به منظور تحقق مأموریت آستان قدس رضوی که خادم، خدمت، مخدوم است و مدارس علمیه خواهران تحت کانون های خادم یار خانواده تشکیل شده مأمور به فعالیت در حوزه خانواده و ترویج فرهنگ رضوی به ویژه توجه به محرومین شد.

این دوره با هدف تشکیل خانواده، تحکیم، توسعه و تعالی خانواده پا به عرصه گذاشته است و نقش آن شناسایی خانواده های محروم و رسیدگی به احوال آنها، محرومیت زدایی از مجاورین و زائرین، رسیدگی به خانواده هایی که اعضای آن از کار افتاده و نیازمند به کمک هستند و .. می باشد.

گفتنی است با توجه به افزایش آمار طلاق و از هم پاشیدگی خانواده ها آستان قدس رضوی بر آن شد تا با کمک حوزه های علمیه خواهران کار رسیدگی به این امور را به عهده بگیرند و مانع خطرات احتمالی و از هم پاشیدگی خانواده ها شوند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  انس بیشتر با کتاب همراه با برگزاری مسابقه کتابخوانی   ...
انس بیشتر با کتاب همراه با برگزاری مسابقه کتابخوانی

انس بیشتر با کتاب همراه با برگزاری مسابقه کتابخوانی

6 مسابقه کتابخوانی از 6 کتاب برای طلاب، اساتید و مسئولان مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

این مسابقه کتابخوانی برای پایه های مختلف طلاب و اعضای کانون پژوهشی  مدرسه علمیه الزهرا(س) با حضور «خانم فاطمه شهبازی» کتابدار مدرسه برگزار شد.

«خانم فاطمه شهبازی» هدف از برگزاری این مسابقه را ارتقاء سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی معرفی کرد و گفت: طلاب در عصر امروز باید انس بیشتری با کتاب داشته باشند تا بتوانند این فرهنگ را در جامعه و بین جوانان ترویج دهند.

وی اظهار کرد: این مسابقه از کتاب های «پرتویی از زندگی پیامبر» ، « سیره اخلاقی امام حسین(ع)» ، « مسند امام حسن مجتبی(ع)» ، «سیمای حضرت زینب» ، « زندگی امام رضا(ع)» ، و «شرح زیارت عاشورا» برگزار شد.

گفتنی است از برندگان مسابقه در هفته پژوهش تجلیل به عمل آمد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  کارگاه آموزش سامانه ها   ...
کارگاه آموزش سامانه ها

کارگاه آموزش سامانه ها، وبلاگ نویسی و ساخت ایمیل در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد

در این کارگاه که با همت معاون پژوهش و دبیر کانون ثقلین مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد کارشناس کارگاه «خانم اکرم دهقانزاده» ضمن معرفی انواع سامانه های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از جمله: « سامانه کوثرنت، فراخوان های پژوهشی، آموزش، سامانه علمی پژوهشی کوثرنت و … » به توضیح تفصیلی در جهت نحوه ورود به سامانه ها و کار با آن پرداخت.

«خانم اکرم دهقانزاده» در رابطه با برگزاری این کارگاه گفت: آشنایی طلاب پژوهشگر با شیوه نگارش و انعکاس مطالب پژوهشی در وبلاگ و اینترنت و یادگیری صحیح چگونگی استفاده از سامانه ها در اولویت این کارگاه می باشد.

وی یادآور شد: یکی از عرصه های پژوهش برای پژوهشگر، داشتن وبلاگ پژوهشی فعال و خلق آثار پژوهشی در سامانه های کوثر نت می باشد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علیمه الزهراء (س) بافق   ...
همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علیمه الزهراء (س) بافق
همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علیمه الزهراء (س) بافق
همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علیمه الزهراء (س) بافق
همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علیمه الزهراء (س) بافق
همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علیمه الزهراء (س) بافق
همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علیمه الزهراء (س) بافق
همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علیمه الزهراء (س) بافق

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علیمه الزهراء (س) بافق برگزار شد

به مناسبت سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر مفتح مراسم هفته وحدت حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهراء (س) بافق برگزار شد.

در این همایش که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید جواد سلیمانی امام جمعه محترم شهرستان و مسئولان و رؤسای دانشگاه های شهرستان بافق و طلاب و دانشجویان برگزار شد امام جمعه شهرستان بعد از خیر مقدم خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق و خانم دکتر لیلا ابراهیمی رئیس دانشگاه پیام نور بافق ضمن بیان سخنانی به تجلیل از مقام شامخ شهید وحدت حوزه و دانشگاه، آیت الله دکتر مفتح پرداخت.

«حجت الاسلام سلیمانی» گفت: اگر تاریخچه حوزه و دانشگاه را بررسی کنیم حوزه از قدمت بیشتری برخوردار است چون حوزه از زمان حضرت علی علیه السلام شروع شد و در دوران امام باقر و امام صادق علیهماالسلام به اوج شکوفایی خود رسید.

وی گفت: در زمان امام صادق علیه السلام حدود 4000 شاگرد از محضر ایشان استفاده کردند و رشته های مورد تدریس محدود به دروس حوزوی نشد بلکه حتی شاگردانی در زمینه تمام علوم مثل علم شمی تربیت کردند حتی شاگردان امام در اقصی نقاط سرزمین های اسلامی مثل ایران و مصر نیز شاگردانی پرورش دادند.

مسئول مدرسه علمیه خواهران بافق تأکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیز هم حوزه و هم دانشگاه خیلی خوب کار کرده اند و توانسته اند نخبه هایی را در هر زمینه تحویل جامعه اسلامی بدهند. به عنوان مثال می توان به پیشرفت های بسیار زیاد در زمینه سلول های بنیادی اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: نقش حوزه های علمیه و کارکرد آن در جامعه کنونی با عصر گذشته ما متفاوت است و علت رفتن شهید دکتر مفتح به دانشگاه نیز ایجاد وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان بوده است و ایشان اولین پایه گذار وحدت بین حوزه و دانشگاه هستند و مدرک دکترای خود را از دانشگاه اخذ کردند.

آقای سلیمانی افزود: البته ارتباط بین حوزه و دانشگاه قبل از پیروزی انقلاب وجود داشته ولی بصورت نامحسوس بوده است.

وی در پایان گفت: ما افتخار می کنیم که در شهرستان بافق 3 دانشگاه مشغول به خدمت هستند و هم حوزه و هم دانشگاه ها خیلی خوب کار می کنند.

گفتنی است اجرای سرود همخوانی، قرائت دلنوشته و تقدیر از برندگان جشنواره علامه حلی، نخبه استعداد برتر کشوری و برترین های عرصه آموزش، فرهنگی و پژوهش حوزه از دیگر برنامه های این همایش بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  روایتگری شهدا با معرفی شهید عارف« احمد علی نیری»   ...
روایتگری شهدا با معرفی شهید عارف« احمد علی نیری»
روایتگری شهدا با معرفی شهید عارف« احمد علی نیری»

روایتگری شهدا با معرفی شهید عارف« احمد علی نیری» در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق

نشست روایتگری شهدا با معرفی زندگینامه «شهید عارف احمد علی نیری» توسط سعیده شمس الدین زاده از مبلغان حوزه در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست «خانم شمس الدین زاده» ضمن بیان زندگینامه شهید احمد علی نیری گفت: «شهید احمد علی نیری» در تابستان 1345 در روستای آینه ورزان دماوند چشم به جهان گشود. از همان زمان کودکی به حق الناس و نماز اول وقت بسیار حساس بود در مقابل معصیت و گناه واکنش نشان می‌داد. همه می‌دانستند که اگر در مقابل او غیبت کسی را بکنند با آن‌ها برخورد سختی خواهد کرد.

وی افزود:  شهید نیری در تاریخ 27 بهمن ماه سال 64 و در سن 19 سالگی طی عملیات والفجر8 به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت رسید. احمدعلی یکی از شاگردان خاص آیت الله حق شناس بود، این شهید والامقام تأکید فراوانی بر نظارت بر اعمال خود داشته اند لذا ما طلاب نیز باید مراقب اعمال خود باشیم و به قرآن عمل کنیم.

«خانم شمس زاده» با بیان یکی از داستان های زندگی عارفانه شهید نیری افزود: از جمله ارتباط هایی که ما می توانیم با شهدا برقرار کنیم از طریق تهیه رزق های روزانه یا هفتگی است که با اشاره به گوشه ای از سخنان یا خاطرات شهدا می توانیم متوسل به آن عزیزان شویم و راه و رسم آنها را الگو قرار دهیم.

این مبلغ حوزوی در ادامه به یکی از مطالب آیت الله حق شناس در رابطه با شهید نیری از کتاب« عارفانه» اشاره کرد و گفت: استاد حق شناس در مراسم تشیع شهید حضور می یابند! فراق این جوان برای استاد بسیار سخت بود.

این پیر اهل دل در جلوی درب مسجد سرشان را بالا آوردند و نگاهی به اطرافیان کردند. بعد با حالتی نالان و افسرده گفتند: آه،آه، آقاجان…دوباره آهی از سر حسرت کشیدند و فرمودند: بروید در این تهران بگردید و ببینید کسی مانند این احمد آقا پیدا می کنید!؟ …

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  وظایف بانوان در دوران غیبت   ...
وظایف بانوان در دوران غیبت

وظایف بانوان در دوران غیبت

نشست مهدویت با محوریت وظایف بانوان در دوران غیبت با حضور «حجت الاسلام محمدباقر متوسل» از فعالان فرهنگی استان یزد در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد

در این نشست «حجت الاسلام متوسل» گفت: بانوان نقش بسیار بسیار مهمی در دوران غیبت و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) دارند. وی افزود: یک خانم در سه جایگاه ایفای نقش می کند گاهی به عنوان یک دختر گاهی به عنوان یک مادر و گاهی به عنوان یک همسر.

این فعال فرهنگی افزود: در هر سه جایگاه که یک زن عهده دار آن است وظایفی را در دوران غیبت حضرت مهدی (ع) بر عهده دارد از جمله این وظایف این است که زنان جامعه ما نسبت به حضرت مهدی (ع) معرفت داشته باشند. از دیگر وظایف بانوان این است که محبت حضرت را در قلوبشان ایجاد کنند و با حضرت سنخیت داشته باشند زیرا منتظر واقعی کسی که از همه جهات با حضرت سنخیت داشته باشد.

وی گفت: از وظایف همه ما این است که با منتظران دیگر ارتباط داشته باشیم و برای تعجیل در فرج حضرت دعا کنیم و در هر حال از آن حضرت فراوان یاد کنیم و برای آن وجود مبارک صدقه بدهیم.

«حجت الاسلام متوسل» یادآور شد: رفع شبهه و مبارزه با شبهه افکنان از وظایف اصلی طلاب حوز ه های علمیه است و بالا بردن سطح علمی از مقدمات آن می باشد.

در پایان این جلسه اعضای طرح صالحین که در این جلسه حضور داشتند سؤالات خود را مطرح کردند و «حجت الاسلام متوسل» به این سؤالات پاسخ لازم را دادند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  طلاب ورودی 97-96 مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق در اردوی تربیتی طلیعه حضور یافتند   ...
طلاب ورودی 97-96 مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق در اردوی تربیتی طلیعه حضور یافتند

طلاب ورودی 97-96 مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق در اردوی تربیتی طلیعه حضور یافتند

جمعی از طلاب ورودی مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق در دوره طلیعه حضور در جوار کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) شرکت کردند.

هدف اصلی از برگزاری هر ساله این دوره آشنایی طلاب با جایگاه و اهداف طلبگی و نظام تعلیم و تربیت مدارس علمیه می باشد.

در این دوره طلاب در کلاس های اخلاق و مبانی دینی نیز شرکت و از برنامه هایی که برای این دوره تدارک دیده شده بود استفاده کردند.

 از موارد مهمی که در این دوره مطرح شد آشنایی همه طلاب با نظام آموزشی حوزه و قوانین و مقررات آموزشی و اهداف و آرمان های طلبگی و وظایف طلاب در زندگی شخصی و اجتماعی و اخلاق طلبگی می توان اشاره کرد.

حضور طلاب در گلزار شهدای قم و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بویژه شهید سعید سامانلو از شهدای مدافع حرم و همچنین بازدید از بیت النور از برنامه های جنبی این دوره بود که طلاب مدرسه علیمه الزهرا (س) در آن شرکت کردند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همایش منادیان وحدت   ...
همایش منادیان وحدت

همایش منادیان وحدت

طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق در قالب اجرای نمایش به شبهات وهابیت پاسخ دادند

به مناسبت میلاد پر سرور فخر کائنات حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) جشن باشکوهی توسط مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق در بیت الرضا(ع) برگزار شد.

در این جشن که با حضور طلاب و بانوان بسیجی بافق برگزار شد، پس از قرائت قرآن، طلاب با اجرای نمایش به برخی از شبهات که از سوی وهابیت بر شیعیان وارد می شود جواب دادند.

مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه خواهران بافق در رابطه با شبهات مطرح شده گفت: بر اساس اعتقاد وهابیان مردها برای ورزش صبحگاهی باید هر صبح همسر خود را مورد ضرب و شتم قرار دهند. بانوان را از کنار دیوار قرار گرفتن منع می کنند و معتقدند چون دیوار در زبان عرب مذکر است لذا نباید زن به دیوار تکیه کند.

وی افزود: یکی دیگر از عقاید خرافی آنان این است که بوسیدن ضریح پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) شرک به خداوند تبارک و تعالی است که در قالب نمایشنامه به آن پاسخ داده شد.

تفکری تصریح کرد: قرائت چکیده مقالاتی با محوریت وحدت توسط طلاب در کناز همایش به اثرگذاری و جایگاه ویژه وحدت در بین نسل جوان جلوه ویژه ای به همایش داد.

در ادامه مراسم، «خانم فاطمه شفیعی» و «خانم ریحانه عبداللهی» از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق به ذکر فضائل و خصائص پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) پرداختند و مدیحه سرایی کردند.

گفتنی است طرح سؤال از نمایش اجرا شده، اهداء جوائز به برندگان مسابقه، اجرای سرود توسط کودکان جامعه القرآن و برپایی مقرکتاب از دیگر برنامه هایی بود که به مناسبت هفته وحدت در بیت الرضا بافق برگزار شد.

 

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همه بانوان دعوتند....   ...
همه بانوان دعوتند....
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  "یک مرجع تقلید یا چند مرجع تقلید"   ...
&quot;یک مرجع تقلید یا چند مرجع تقلید&quot;

کرسی آزاد اندیشی باموضوع “یک مرجع تقلید یا چند مرجع تقلید"در حوزه علمیه خواهران بافق

کرسی آزاد اندیشی باموضوع«یک مرجع تقلید یا چند مرجع تقلید» باحضور مدیر ، معاون پژوهش، دبیرکانون پژوهش ثقلین، کادر، اساتید و طلاب برگزار شد.

معاون پژوهش حوزه« خانم فاطمه ابوالحکیمی» در رابطه با این کرسی گفت: این کرسی به بررسی موضوع چالشی در جامعه که چرا فتوای مراجع باهم فرق می کند درحالیکه حکم خدا یکی است و اینکه چرا از طرف مراجع شورا تشکیل نمی شود مثل شورای پزشکی تاهمگی متفق القول یک نظر را بدهند و وحدت رویه ای دراجرای احکام خدا وجود داشته باشد که هم مردم به تکلیف  وسختی نیافتند و از دین زده نشوند و هم اعتماد مردم از مراجع سلب نشود پرداخته شد.

 وی اظهار کرد: نتیجه کرسی از سوی داور چنین بیان شد که در زمان حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در میان اصحاب اختلافی وجود نداشت زیرا درصورت بروز هرگونه ابهام و مشکلی در فهم قرآن و سنت از این بزرگواران توضیح خواسته و موضوع توسط معصومین کاملا روشن می شد.

«خانم ابوالحکیمی» گفت: در زمان غیبت، فقها به علت عدم دسترسی مستقیم به امام، بایستی از منابع و مدارکی که از ائمه معصومین(ع) رسیده و از قرآن این احکام را استنباط نمایند. از این رو فقها در فهم احکام از روایات، با مشکلاتی روبرو هستند که دربسیاری از مسائل مربوط به احکام جزئی است که این اختلاف طبیعی است.

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن سالروز آغاز امامت حجت خدا، دوازدهمین ساغر الهی   ...
جشن سالروز آغاز امامت حجت خدا، دوازدهمین ساغر الهی

جشن سالروز آغاز امامت حجت خدا، دوازدهمین ساغر الهی، در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد

به مناسبت سالروز آغاز امامت بقیه الله(عج)، جشن باشکوهی با حضور اساتید، طلاب و خانواده هایشان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(س) همراه با مولودی خوانی برگزار شد.

«خانم مریم تفکری» مدیر مدرسه علمیه خواهران بافق در حاشیه این جشن گفت: حکومت عباسی از مدت ها پیش بر اساس سخن حضرت رسول اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) مبنی بر این که مهدی فرزند امام حسن عسکری (ع) است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان باقی نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل کرده بود. پس از شهادت امام (ع) کم کم خبر فرزندی به نام مهدی (عج) پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی (عج) به نتیجه نرسید.مسأله خلافت و امامت در اسلام بر اساس شایستگی افراد بوده و سن و سال هیچ تأثیری نداشته است.

وی افزود: بر این اساس روز هشتم ربیع الاول سال ۲۶۵ هجری قمری، امامت حضرت مهدی(عج) آغاز گردید و نه تنها نخستین روز امامت امام عصر (عج) است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید.

«خانم تفکری» تصریح کرد: ولادت امام زمان(عج) در روز جمعه بوده و همچنین آغاز امامت آن حضرت و نیز بنا بر نقلی که از نظر شیعه بسیار مشهور است، ظهور امام هم در روز جمعه خواهد بود.به همین  مناسبت جشن با شکوهی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار کردیم تا فرهنگ مهدویت برای نسل جدید ما نامأنوس نبوده و طلاب بیش از پیش در راستای ترویج این فرهنگ تلاش نمایند.

در این مراسم که با شکوه خاصی برگزار شد دو نفر از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق به مولودی خوانی پرداختند و در پایان مراسم، حاضران بر سر سفره عقیقه ای که برای حضرت مهدی (عج) تدارک دیده شده بود گرد آمدند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  سر سفره شهدا   ...
سر سفره شهدا

سر سفره شهدا

با همت بسیج طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق نشست روایتگری زندگی شهدا برگزار شد

در این مراسم که با عنوان سر سفره شهدا در روزهای یکشنبه هر هفته برگزار می شود، «خانم سعیده شمس الدین زاده» از مبلغان فعال مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق سیره شهدا را برای طلاب بازگو می کند و در کنار آن به معرفی کتاب هایی در زمینه دفاع مقدس می پردازد.

در این هفته «خانم سعیده شمس الدین زاده» گوشه ای از زندگی یکی از فرماندهان لشکر 41 ثارالله استان کرمان، شهید والامقام یونس زنگی آبادی را بیان کرد و ضمن معرفی کتابی در زمینه زندگی این شهید بزرگوار، گفت امیدوارم بتوانیم زندگی وی را سرلوحه زندگی خود و اعمالمان قرار دهیم و از این شهید الگو بگیریم.

در این برنامه معنوی، نوشته هایی با عنوان رزق شهید که گزیده ای از سخنان شهدای گرانقدر است و تبرکی کوچکی از شهدا بین طلاب پخش شد و قرار شد که این برنامه پربار بصورت مستمر ادامه یابد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دوستی های حقیقی یا مجازی آری یا خیر؟!   ...
دوستی های حقیقی یا مجازی آری یا خیر؟!

دوستی های حقیقی یا مجازی آری یا خیر؟!

به مناسبت هفته بسیج تریبون آزاد با موضوع فضای مجازی و حقیقی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد

در این جلسه که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با حضور اساتید و طلاب برگزار شد نظرات طلاب در مورد تفاوت دوست حقیقی و دوست مجازی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

«خانم سمیه السادات حسینی» از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) به عنوان مجری این تریبون از طلاب نظر خواهی کرد.

نظراتی را که طلاب ارائه دادند به شرح ذیل می باشد:

1-دوستی های مجازی، پایه و اساسی ندارد چون ظاهر شخص را در فضای مجازی نمی توان دید و این گونه دوستی ها اصلا قابل اعتماد نیست حتی در فضای حقیقی هم انسان نمی تواند دوستش را به طور کامل بشناسد.

2-در فضای مجازی و رابطه دوستی دو شخص که یکدیگر را نمی شناسند یقینا شیطان جولان می دهد.

3-خانواده دوست حقیقی را تا حدودی می توان شناخت ولی در مورد خانواده دوست مجازی این امکان وجود ندارد.

4-یک خانمی که ازدواج کرده حتی این اجازه را ندارد در فضای مجازی با نامحرمان صحبت داشته باشد چون نوعی از خیانت به همسر است و این خیانت کم کم باعث عادت این خانم به شخص ناشناس شده و باعث وابسته شدن به او می شود.

5-اگر انسانی در زندگیش دچار مشکلی شده است بهتر است این مشکل را ابتدا با خانواده اش مطرح کند و اگر این امکان برایش وجود ندارد می تواند مشکلش را با دوست قابل اعتمادش در میان بگذارد یا اینکه با یک مشاور خوب مشورت کند.

در پایان کرسی «خانم حسینی» گفت: اگر انسانی دچار مشکلی در فضای مجازی شد می توان با برشمردن عواقب خطرناک این فضا او را از عاقبت کارش مطلع کرد، و فضای مجازی تنها برای کسب اطلاعاتی که مفید هستند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دوره تربیت مبلغ و آموزش های کاربردی مفاهیم دینی در مدارس   ...
دوره تربیت مبلغ و آموزش های کاربردی مفاهیم دینی در مدارس

دوره تربیت مبلغ و آموزش های کاربردی مفاهیم دینی در مدارس، در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.

با حضور 30 نفر از طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق دوره دو روزه با عنوان تربیت مبلغ و آموزش های کاربردی مفاهیم دینی در مدارس، توسط «خانم سعیده شمس الدین زاده» از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق در حسینیه حضرت زینب (س) برگزار شد.

در این دوره که بصورت فشرده و در 12 ساعت برگزار شد خانم شمس الدین زاده، به تشریح هفت اصول و روش های ارائه مفاهیم دینی برای سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان پرداخت.

 اصولی که در این دوره بیان شد عبارتند از:

1-استمداد گرفتن از خداوند متعال و  اهل بیت (ع)

2-شناخت مخاطب

3-توجه به تفاوت های فردی

4-اصل محبوبیت

5-اصل مقبولیت

6-تأثیرگذاری

7-ایجاد ارتباط

وی همچنین اصول و روش های کلاسداری و طرح درس را برای حاضران در این دوره بیان کرد.

قرار است کارگاه های عملی این دوره در هفته های آینده برگزار شود تا طلابی که در این دوره آموزش های لازم را گذرانده اند بتوانند به نحو احسن به تبلیغ بپردازند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  شفاعت لطف خاص خدا به بندگان   ...
شفاعت لطف خاص خدا به بندگان

شفاعت لطف خاص خدا به بندگان

نشست اخلاق با محوریت تهذیب نفس با حضور«حجت الاسلام کارگران» از اساتید اخلاق شهرستان بافق در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست «حجت الاسلام کارگران» گفت: خداوند نسبت به بندگان الطاف ویژه ای دارد که برای شناختن آن باید تمام چیزهایی که خدا به انسان داده است را بشناسیم. وی افزود: اولین لطف ویژه خدا، لطف شفاعت است که با شفاعت آل پیغمبر(ص) ظهور و بروز پیدا می کند.

این استاد اخلاق اظهار کرد: در قرآن آمده« لا اکراه فی الدین» که این عدم اجبار در پذیرش به معنای قضاوت هر انسان نسبت به خود نیست بلکه انسان باید تزکیه نفس کند، چرا که فطرت انسان با توجه به نعمتها فهمیده که خداست که همه چیز را قرار داده است و این خود مشوق انسان است.

«حجت الاسلام کارگران» یادآور شد: شفاعت، خالص کردن عمل برای خدا و اهل بیت(علیهم السلام) است و خدا خودش دستگیر انسان در دنیا و آخرت است واختصاص به مرگ و معاد نیست، خدا همه ارزش ها را برای انسان قرار داده تا معنای انسانیت خود را بفهمد به گونه ای که تنها سرگرم حیوانیت خود نباشند.

وی گفت: انسان باید متوجه باشد که زمانی خواهد رسید که انسان هر چه ثواب می کند پذیرفته نیست وابواب توبه بسته می شود چون لطف خاص خدا محدود است و اگر متوجه نباشد زمان از دستش می رود!!! پس انسان باید هنر داشته باشد و از شفاعت آل البیت(ع) از همین دنیا شروع کند و به قول مرحوم بهجت(ره) کلام هر امامی تفسیر آیه ای از قرآن است که انسان را بالا می برد!!!

این کارشناس اخلاق در پایان به طلاب توصیه کرد: با عمل عبادی خود را بسازید و را را برای آخرت خود باز کنید، چون شاعت خدا و اهل بیت(ع) یک کلمه نیست یک دنیای معرفتی است، زمانی که روح و جسم و حالت معنوی رشد کرده باشد خود امام می فرماید ما این شیعه را خریداریم…

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما