مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
مهر 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          








جستجو





موضوعات




  پیام تسلیت   ...
پیام تسلیت
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تبریک   ...
تبریک

خانم الهام دهقانزاده بافقی انتخاب حضرتعالی بعنوان نخبه استعدادهای برتر کشوری حوزه های علمیه خواهران بعنوان معدل الف را به جامعه طلاب و روحانیون علی الخصوص طلاب خواهر شهرستان بافق و خانواده محترمتان تبریک عرض می نمائیم.

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  برترین های مقالات جشنواره علامه حلی   ...
برترین های مقالات جشنواره علامه حلی

در جمع بانوان طلبه بافق تجلیل شدند

برترین های مقالات جشنواره علامه حلی

طی نشستی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با هدف ایجاد انگیزه و علاقه به پژوهش و لوازم پژوهشگری از 4 نفر از پژوهشگران برتر جشنواره علامه حلی تقدیر به عمل آمد.

فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش حوزه در این نشست گفت: هدف از این گردهمایی تببین جایگاه پژوهش در بین طلاب و دریافت تأثیر مثبت کار پژوهشی بر مخاطبان و احساس نشاط علمی در طلاب است. وی افزود: خانمها اکرم دهقانزاده، نجمه دهستانی، اعظم دهستانی و زهرا صادقیان از برترین های جشنواره علامه حلی قبل بوده اند که با تلاش مضاعف توانسته اند گامی مؤثر در راستای تحقیق برتر بردارند.

در پایان نشست مقاله برتر نهمین مرحله جشنواره علامه حلی باموضوع رهاوردهای دولت موعود توسط نویسنده آن خانم زهرا صادقیان با هدف داشتن روحیه انقلابیگری با تأکید بر منویات رهبر معظم انقلاب و ترویج فرهنگ شهید و شهادت ارائه و به سؤالات طلاب نیز پاسخ داده شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست علمی- پژوهشی مهارت های حداقلی شناسایی منابع   ...
نشست علمی- پژوهشی مهارت های حداقلی شناسایی منابع

در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد

نشست علمی- پژوهشی مهارت های حداقلی شناسایی منابع

مقارن با برگزاری جلسه دفاعیه طلاب نشست علمی- پژوهشی با حضور طلاب، اساتید و مسئولان حوزه علمیه خواهران با حضور اساتید داور آقایان حجت الاسلام جناب دکتر محمد مهدی خواجه پور و حجت الاسلام جناب دکتر سید احمد میرخلیلی با محوریت «مهارت های حداقلی شناسایی منابع و آشنایی با شیوه های دسترسی به آن در راستای ارایه تحقیق پایانی» برگزار شد.

در این نشست مهمترین و کاملترین منابع مرجع، دست اول و اصطلاح نامه های فارسی و عربی در موضوعات اخلاقی، تاریخی، تربیتی و … معرفی گردید.

در پایان نشست به سؤالات مطرح شده پاسخ داده شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست علمی- پژوهشی مهارت جستجوی منابع علمی در اینترنت   ...
نشست علمی- پژوهشی مهارت جستجوی منابع علمی در اینترنت

در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد

نشست علمی- پژوهشی مهارت جستجوی منابع علمی در اینترنت

مقارن با برگزاری جلسه دفاعیه طلاب نشست علمی- پژوهشی با حضور طلاب، اساتید و مسئولان حوزه علمیه خواهران با حضور اساتید داور آقایان حجت الاسلام جناب دکتر محمد مهدی خواجه پور و حجت الاسلام جناب دکتر سید احمد میرخلیلی در خصوص چگونگی جستجوی منابع علمی در اینترنت برگزار شد.

در این نشست برخی پایگاههای جستجوی عمومی و تخصصی مقالات و سایر منابع علمی، تفاوت ها و قابلیت ها و نیز پاره ای منابع اینترنتی جهت دانلود معرفی شد. همچنین اصول جستجو در اینترنت، نکات کاربردی در مورد قابلیت های ویژه موتورهای جستجو از جمله گوگل، چگونگی اطلاع از میزان گرایش به جستجو در یک موضوع خاص مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان نشست به سؤالات مطرح شده پاسخ داده شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  چگونه عبادت تازه و نو داشته باشیم؟!   ...
چگونه عبادت تازه و نو داشته باشیم؟!

چگونه عبادت تازه و نو داشته باشیم؟!

در حوزه علمیه خواهران بافق برگزار شد

نشست اخلاق تهذیب نفس

نشست اخلاق تهذیب نفس با حضور حجت الاسلام کارگران کارشناس اخلاق شهرستان در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد

در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: عبادت ظرفی است که مظروفی به نام قلب دارد، اگر بخواهیم هرگز عبادت هایمان کهنه نباشد باید عبادت نو داشته باشیم. وی در پاسخ به این سوال گه چگونه ذکرهایمان می تواند تکرار نباشد با بیان روایتی از امام صاد(ع) افزود: تمام اذکاری که انسان بنام حضرت حق بر زبان جاری می کند الهامی از طرف خدا است که وقتی به قلب انسان می نشیند دیگر ذکر روز گذشته محسوب نمی شود و ذکر، ذکرجدید می شود.

وی در تقسیم بندی انواع «الهام» اظهار کرد: وحی به جماد(سنگ ، زمین)، الهام نسبت به اشخاص خوب(مانند مادر حضرت موسی(ع))، وحی نسبت به انبیاء بزرگوار، الهام و وحی نفسانی از اقسام الهام است که وحی نفسانی برای ما بندگان است که مشمول گزینه های قبل نمی باشیم؛  لذا اگر بشر بخاطر معاصی خط ارتباطی اش با خدا عوض شود دیگر آن الهام را دریافت نخواهد کرد.

این کارشناس اخلاق تصریح کرد: اگر انسان با خدا ارتباط بگیرد خوابش عبادت، نفَسَش تسبیح و ذکرش نور می شود و این چیزی نیست که بگوییم فقط متعلق به ماه رمضان است، لذا پیامبر(ص) در روایتی فرموده اند: تأثیرگذاری حرف شیطان در انسان راحتر و سریعتر از فرو رفتن کارد در کوهان شتر است پس انسان باید همیشه مراقب باشد و بداند که شیطان تمام حرکات حتی حرکت چشم و اعضا و جوارحش را کنترل می کند تا راه نفوذ پیدا کند.

حجت الاسلام کارگران با اشاره به فرمایشات آیت الله بهجت(ره) گفت: سیر عرفانی، سیر روی زمین نیست بلکه سیرنردبانی است که در هر کجای نردبان پای انسان بلغزد یا ممکن است از بالا به زمین بخورد و یا آویزان شود و نردبان هم بر سرش خراب شود فلذا هر کس در سیر عرفانی به زمین بخورد معلوم نیست کی بتواند بلند شود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دفاعیه 9 نفر از طلاب فارغ التحصیل حوزه علمیه خواهران   ...
دفاعیه 9 نفر از طلاب فارغ التحصیل حوزه علمیه خواهران

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

دفاعیه 9 نفر از طلاب فارغ التحصیل حوزه علمیه خواهران

پایان نامه 9 نفر از طلاب فارغ التحصیل حوزه خواهران با حضور داورانی از مرکز استان آقایان حجت الاسلام جناب دکتر محمد مهدی خواجه پور و حجت الاسلام جناب دکتر سید احمد میرخلیلی و در جمع خانواده طلاب دفاع شد.

در حاشیه جلسه دفاعیه فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) اظهار کرد: در این جلسه طلاب فارالتحصیل مقطع سطح2 حوزه خانم ها اکرم دهقانزاده، فرحناز ابراهیمی، عظیمه کاظمی، عاطفه محمدی، مریم شاهپورزاده، مهدیه میرعلمی، فاطمه فتوحی، طیبه کارگران و ملیحه زعیمیان به دفاع از پایان نامه های خود با موضوعات «آسیب های فضای مجازی(سایبری) و راهبردهای مقابله با آن» ، «نقش مرد در رشد و تعالی خانواد»، «سوء ظن از منظر قرآن و روایات»، «سبک همسرداری اسلامی»، بررسی مبانی، اصول و روش های تربیت در نهج البلاغه»، «روش های تربیت کودک، نوجوان و جوان ازمنظر اسلام و روانشناسی»، «رسالت های زن منتظر و منتظرپروری» ، «شفابخش های گرانقدر اسلامی و سنتی در طب»، «منابع، ابزار و راهبردهای مقابله با جنگ نرم» پرداختند.

گفتنی است استاد راهنمای این طلاب در تدوین تحقیقات پایانی خانم فاطمه ابوالحکیمی استاد راهنمای حوزه علمیه خواهران بود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اشتباهات انسان لانه شیطان است   ...
اشتباهات انسان لانه شیطان است

اشتباهات انسان لانه شیطان است

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

نشست اخلاقی تهذیب نفس

همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان نشست اخلاق تهذیب نفس با حضور حجت الاسلام کارگران از اساتید اخلاق حوزه در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: هر بنده ای از بندگان خدا برای رسیدن به آخرت مسیری را طی می کند که در آن شیطان درست در جایی که انسان احتمال اشتباه دارد لانه می کند که این لانه شیطان ثمره و هدفی دارد و آن این است که از انسان از هر نظر سلب توفیق کند و این خود موجب می شود استجابت دعا دیر شود.

وی افزود: انسان باید نفس خود را مهار کند که اسیر هوس و وسوسه های شیطان نشود قدرت نفوذ شیطان به گونه ای است که مانند فرو رفتن چنگال پرندگان شکاری در طعمه نفوذ می کند و هیچ چیز نمی تواند آن را رها کند مگر اینکه قدرت عجیبی به نام توبه به میان بیاید

این استاد اخلاق اظهار کرد: شیطان دستش خالی است ولی هوس انسان را آن چنان شناخته که با رنگ و لعاب دادن به آن او را به گناه دعوت می کند. وی ادامه داد: داستان یوسف و زلیخا قصه رحمت و معنویت است زیرا زلیخا گوش به فرمان شیطان داد و خوار و ذلیل شد ولی وقتی رو به سوی خدا آورد با رحمت و مغفرت الهی روبرو شد.

حجت الاسلام کارگران عنوان کرد: شیطان درهای امید را به روی انسان می بندد ولی خدا درهای امید را باز می کند به گونه ای که خدا تا لحظه آخر و توبه حقیقی به انسان فرصت می دهد. وی با نقل روایتی از امام جواد(علیه اسلام) گفت: انسان باید هر وقت گناه می کند بلافاصله به نماز بایستد چرا که با این نماز بینی شیطان را به خاک می مالد چرا که شیطان از سجده بدش می آید و هیچ وقت سجده حقیقی را نمی پذیرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  امتیازات طلبگی   ...
امتیازات طلبگی

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد

امتیازات طلبگی

همزمان با ایام سوگوار حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) نشستی با حضور حجت الاسلام دهقانی از سخنرانان مطرح کشور با محوریت امتیازات طلبگی در جمع طلاب برگزار شد

در این نشست حجت الاسلام دهقانی گفت: طلبه باید سه امتیاز داشته باشد که در درجه اول باید تقوی داشته باشد چرا که هر چه تقوی بیشتر باشد ارزش انسان هم به مراتب بالاتر می رود و این خود نشانه تفاوت طلاب بامردم کوچه و بازار است بنابراین باید اول تزکیه و سپس در مرتبه بعد امتیاز علم داشته باشد.

وی افزود: کسی که عالم است هزار برابر عابد برتری دارد چون عابد فقط خودش را نجات داده ولی عالم علاوه بر خودش جامعه را هم نجات می دهد .

حجت السلام دهقانی اظهار کرد:  طلاب نباید وقت وفرصت خود را بیهوده تلف کند و برای لحظه لحظه زندگی خود برنامه داشته باشد و افرادی مانند بانو مجتهده امین را الگوی خود قرار دهد. وی در بیان امتیاز سوم طلبه گفت: امتیاز سوم جهاد و مبارزه است که در هر زمان به اقتضای شرایط متفاوت است.

وی در پایان عنوان کرد: اگر چند نکته را مقید بوده و به آن عمل کنیم حتما به سعادت خواهیم رسید و آنها مواردی از جمله تواضع، خوب درس خواندن، درد دین داشتن، سنگینی و وقار و … است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  لحظاتی با قافله شهدا   ...
لحظاتی با قافله شهدا
لحظاتی با قافله شهدا

لحظاتی با قافله شهدا

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

روایتگری شهدا

همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان مراسم روایتگری شهدا دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با حضور حجت الاسلام هاشمی و ناصر رحیمی از راویان راهیان نور در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد.

اشاره به وقایع کربلا و همچنین کرامات شهدای مدافع حرم بخصوص شهید حججی، شهید سامانلو و … و همچنین شهدای رفاع مقدس، نحوه شهادت و آثار و برکات توسل به آن عزیزان از جمله برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است مجلس به پرچم حضرت ابالفضل العباس(علیه السلام) متبرک شد و طلاب با اخلاص کامل در بزمی بی ریا به مرثیه سرایی و مدیحه سرایی پرداختند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تجمع عظیم بانوان عاشورایی   ...
تجمع عظیم بانوان عاشورایی
تجمع عظیم بانوان عاشورایی

با همت حوزه علمیه خواهران بافق برگزار شد

تجمع عظیم بانوان عاشورایی

همزمان با عاشورای حسینی تجمع عظیم بانوان عاشورایی با همت حوزه علمیه خواهران و با حضور بانوان بافقی در محل بیت الرضا(علیه السلام) بافق برگزار شد.

در این تجمع عظیم عاشورایی قرائت زیارت عاشورا و مداحی توسط مریم تفکری مدیریت حوزه علمیه خواهران، سخنرانی خانم خوانساری از اساتید قم، دکلمه خوانی، مرثیه سرایی و … از جمله برنامه های این مراسم بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نباید بگوئیم گرفتاریم بلکه باید بگوئیم گرفتِ یاریم   ...

نباید بگوئیم گرفتاریم بلکه باید بگوئیم گرفتِ یاریم

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

نشست اخلاق طلبگی

نشست اخلاق طلبگی با حضور طلاب و اساتید و باسخنرانی خانم اعظم خلیلی در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

در این نشست اعظم خلیلی با اشاره به این کلام که «نباید بگوئیم گرفتاریم بلکه باید بگوئیم گرفتِ یاریم» گفت: انسان نباید هر وقت گرفتار شد به یاد خدا باشد بلکه باید در تمام مواقع به یاد خدا بود چرا که خدا برای همه زندگی ما قانون و نقشه دارد که اگر به آن عمل کند آرامش نصیبمان خواهد شد.

وی افزود: سراسر زندگی ما امتحان و کنکور است حال چرا کنکور؟!!! اگر کنکور نباشد همه خود را قبول خواهند داشت به همین خاطر است که کنکور ابتلاء را هم گذاشته اند تا صابر از غیر صابر تشخیص داده شود در این کنکور عده ای اهل شکایت هستند و عده ای هم صابر!!!!

خلیلی با اشاره به این نکته که ما محدودیت های الهی را رعایت نمی کنیم و از طرفی هوس وعده های الهی را نیز داریم و توقع داریم تا خدا را صدا می زنیم ما را اجابت کند گفت: ما عهد بستیم بنده خدا باشیم و خدا هم ما را اجابت کند و از طرفی به عهدمان عمل نکرده ایم و نتیجه اش این می شود که دعایمات مستجاب نمی شود.

این کارشناس علوم دینی اظهار کرد: اگر انسان کوچک باشد آرزوهایش هم کوچک است و با اشاره به کلام مولی الموحدین علی علیه السلام گفت: ما باید سعی کنیم آرزوهایمان به اندازه خدا باشد اگر انسان 5 صفت خدا را باور داشته باشد زندگیش عوض می شود مثلاً باور کنیم که خدا دانای مطلق است یعنی همه چیز را می داند و هیچ حدی برای ندانستن او وجود ندارد. و این خدای دانا دارای توانایی بی نهایت است که هیچ چیز و هیچ کس جلودار آن نیست، پس اگه به همین حد اکتفا کرده و این صفات را باور داشته باشیم متوجه می شویمکه چه کسی هوای ما را دارد و هدایت ما به دست اوست.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  ذی طلبگی و آثار تربیتی آن بر خانواده   ...
ذی طلبگی و آثار تربیتی آن بر خانواده
ذی طلبگی و آثار تربیتی آن بر خانواده

ارتباط علم، تهذیب و ورزش با روح

با حضور آیت الله لونی الیگودرزی در حوزه علمیه خواهران بافق برگزار شد

ذی طلبگی و آثار تربیتی آن بر خانواده

همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشست اختصاصی اخلاقی ذی طلبگی با سخنرانی آیت الله لونی از اساتید حوزه علمیه قم و خطیب و سخنرانی مطرح کشوری در جمع طلاب و اساتید بافق برگزار شد.

در این نشست آیت الله لونی با اشاره به سفارشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با علم، تهذیب و ورزش گفت: روح بعد از تفکر به عقل تبدیل می شود و در این راستا ذهن را درگیر تجزیه و تحلیل و تبدیل مجهول به معلوم می کند و به تناسب آن میل های مثبت و منفی وجود دارد که آن هم کار روح است.

وی افزود: از نظر جسمی باید به سه جنبه غذا، ورزش و بهداشت توجه شود و هر چیزی را به فرصت تبدیل کنیم مانند تبدیل خشم به شادی، که بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه علم و تهذیب مربوط به روح و در زمینه ورزش مربوط به جسم است وقتی انسان به تربیت روح بپردازد خودبخود روح هم تربیت می شود.

این سخنران حوزوی اظهار کرد: زندگی بستر سیر و سلوک است یعنی حتی انجام کارهای منزل می تواند بستر سیر و سلوک باشد. بنابراین نقش طلبه در خانواده خوب شوهرداری است چرا این خود زمینه سلوک است.

ایشان در ادامه با اشاره به رفع شبهات مربوط به ناقص العقل بودن زنان و وجود نیروی عاطفه در آنها گفت: عاطفه ای که در زن وجود دارد نقش ترمز عقل را دارد که بهتر است این ترمز در رذایل استفاده شود. وی در پایان در رابطه با برنامه ریزی تحصیلی نیز نکاتی را به طلاب گوشزد نمود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما