مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
تیر 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            








جستجو





موضوعات




  14 تیر؛ روز قلم مبارک   ...

قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است. قلم، زبان دوم انسان هاست. هویت، چیستی و قلمرو قلم بسیار گسترده تر از آن است که در بیان بگنجد. هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی و آرامش و معرفت و شناخت، ریشه در قلم دارد. تمدن ها، تجربه های تلخ و شیرین و علوم با نوشتن ماندگار می شوند.

هر کس می تواند قلمی را بین انگشتانش بفشرد و فرمانش دهد که بنگارد و هر آنچه را از مخیله صاحب انگشت تراوش می کند، بنویسد. قلم، تخریب می کند. می سازد. واقعیت ها را آشکار می کند. آشکارها را نهان می کند. به واقع قلم، معجزه ای جاودان است.

جایگاه قلم در اسلام
سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است: «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه نویسند.» در جایی که خداوند، صاحب هستی به آفریده ای از آفریده های خود قسم یاد می کند، بشر در چه جایگاهی می تواند از ارج و منزلت آن سخن براند. در نخستین ارتباط وحیانی رسول خدا صلی الله علیه و آله با مبدأ هستی در غار حرا، سخن از قلم به میان می آید، تا جایی که خداوند خود را این گونه معرفی می کند: «الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ؛ آن که با قلم آموخت.»

 با سیری در زندگی پیامبر و امامان علیهم السلام می توان توجه و اهتمام عملی به نوشتن را از متن سیره آنان دریافت. این قدرشناسی به حدی بود که گاه موجب آزادی اسیران کفار می گشت. در صدر اسلام، پس از پایان برخی جنگ ها، پیامبر دستور می فرمود اسیرانی که به ده نفر از مسلمانان خواندن و نوشتن بیاموزند، آزاد شوند. این عمل در جامعه محروم از تمدن آن دوره، زیباترین و مؤثرترین پیام برای ارج نهادن به جایگاه قلم و علم بوده و هست.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مراسم احیاء شب 27 ماه مبارک رمضان   ...

با همکاری حوزه علمیه الزهراء(س) برگزار شد

مراسم احیاء شب 27 ماه مبارک رمضان

همزمان با شب 27 ماه مبارک رمضان، مراسم احیاء با محوریت مهدویت ویژه بانوان جوان و نوجوان، کاری از تکیه فرهنگی مذهبی امام حسن مجتبی(ع) و کانون فرهنگی تبلیغی آیت الله حاج شیخ محمدتقی بافقی(ره) و همچنین مشارکت و فعالیت گسترده خواهران بسیجی و حوزه علمیه الزهراء بافق با سخنرانی استادان، سرکار خانم افضلی و زارعی برگزار شد.

در این مراسم که با محوریت جذب جوانان به فعالیت های فرهنگی و در نظر گرفتن هدف بعنوان سرلوحه کارها برگزار شد زهرا زارعی ضمن اشاره به میزان ثانیه های عمر ما در یک روز که چیزی حدود 86400 ثانیه است گفت: برای استفاده بهینه از زمان باید هدف شناسایی و برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به آن انجام گیرد.

وی افزود: به فرمود حضرت علی(ع) رمز موفقیت همت و پشتکار می باشد و با همت می توان به اهداف متعالی رسید. و در این راستا باید عبارات ممنوعه ای از جمله: نمی شود، نمی توان، نمی گذارند، شاید، اگر و … را کنار گذاشت و از زندگی بزرگان درس گرفت.

زارعی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه جوانان زمان زیادی را صرف حضور در فضای مجازی می کنند و انرژی اصلی او به هدر می رود باید در زندگی خود هدف داشته و به جایی برسد که مورد توجه و عنایت حضرت ولیعصر(عج) قرار گیرد.

گفتنی است کارگاه دانش آموزی چند نفره، اهدای جوایز به شرکت کنندگان و مهمانی بر سر سفره کریم اهل بیت(ع) در سحرگاه پنجشنبه، در تکیه امام حسن مجتبی(ع) و … از دیگر برنامه های این شب به یاد ماندنی بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مبلغان خواهربافقی در جمع جلسات خانگی در ماه مبارک رمضان   ...


حوزه علمیه الزهراء(س) بافق اعزام کرد

مبلغان خواهربافقی در جمع جلسات خانگی در ماه مبارک رمضان

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان واحد تبلیغی حوزه علمیه الزهراء(س) با شناسایی جلسات خانگی قرآنی در سطح شهر مبلغانی را برای  امر تبلیغ دین به این جلسات فرستاد.

 در این ماه مبارک به حول و قوه الهی 30 نفر از مبلغان در این جلسات، مباحث اخلاقی و سبک زندگی اسلامی و رفع شبهات و احکام و پاسخ به سوالات دینی را مطرح کردند.

گفتنی است جنبش مردان هرگز بدون حضور گسترده‌ی زنان پیشرفتی نداشته است. زنان بسیاری در تاریخ اسلام در ایجاد نهضت‌های علمی درخشیدند و افزون بر فراگیری دانش بر مسند تعلیم نشسته و در فرادهی علوم دینی کوشیدند و بدین‌سان در ترویج اسلام نقش بسیار مهمی ایفا نمودند. حضرت زهرا(س) که خود الگوی یک انسان کامل است، در بعد اجتماعی و فرهنگی نقش سازنده‌ای ایفا نموده و افراد جامعه در صدر اسلام و عصر کنونی درسهای زیادی از این بزرگوار آموخته‌اند. زمانی‌که آن حضرت احساس می‌کند که اسلام و امام زمانش به حرکت سیاسی او نیازمند است، به بهترین وجه برای روشن شدن حق ولایت و امامت به دفاع برمی‌خیزد و طی خطبه‌ای بس جامع و گویا در مورد امور سیادت و سیاست و دیانت و مسایل غامض شریعت و خلافت که نهایت فصاحت و بلاغت در آن مشهود است به دفاع از حقی که غصب شده بود برخاست و یا حضرت زینب کبری(س) که در نهضت عاشورا در تمامی مراحل در کنار برادرش ایستاد و بعد از شهادتش، پرچم استمرار نهضت عاشورا را برافراشت و چه خوب از عهده‌ی آن رسالت برآمد. سپس خطبه‌ی تاریخی و افشاگرانه‌ای که در جهت افشای ماهیت یزید و بیان مظلومیت و حقانیت حسین(ع) ایراد فرمود؛ و همه‌ی این‌ها نشان از علم سرشار این بانوی بزرگوار دارد . آری از سمیه تا بنت‌الهدی و از صدر اسلام تا حضور زنان در انقلاب اسلامی ایران همه و همه حاکی از نقش زنان در آفرینش حوادث دلیرانه و نهضت‌های علمی و انقلابی در جهت نشر و ترویج دین اسلام است. 

 

 

 

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما