مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
اردیبهشت 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          








جستجو





موضوعات




  حضور حداکثری در انتخابات   ...
حضور حداکثری در انتخابات

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق تأکید شد

حضور حداکثری در انتخابات

نشست سیاسی با حضور سرهنگ جمالی کارشناس سیاسی شهرستان بافق با محوریت انتخاب اصلح در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست سرهنگ جمالی با تأکید بر اصل شرکت در انتخابات از بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: طبق منویات حضرت آقا این حضور نه تنها اعتبار و عزت ایران است بلکه سرنوشت یک ملت را تعیین خواهد کرد.

وی با اشاره به بیان برخی دلسردهای موجود از طلاب خواست تا با روشنگری در جلسات تبلیغ در ایام باقی مانده فرصت جولان به کشورهای خارجی بر روی جوانان ندهند.

این کارشناس سیاسی افزود: مهم ترین نکته در انتخابات یک انتخاب اصلح است که این حاصل نمی شود مگر با تطبیق طرز تفکر و اندیشه کاندیدها با توجه به معیارها و موازین نظام جمهوری اسلامی چرا که چارچوب و معیار انتخاب برتر بارها توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است.

وی پیروی از ولایت فقیه، توجه به اشتغال جوانان و اقتصاد مقاومتی، عدم ترس از تهدیدات پوچ دشمن و … را از معیارهای یک نامزد اصلح بیان کرد و گفت: در طول تاریخ هر کجا مردم به ولایت فقیه گوش داده اند پیروزشده و هر کجا نافرمانی شده دچار پیشمانی گشته اند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  احیایی دیگر در شب قدر برای درد و دل با صاحب الزمان   ...
احیایی دیگر در شب قدر برای درد و دل با صاحب الزمان

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

احیایی دیگر در شب قدر برای درد و دل با صاحب الزمان

همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت بقیه الله(عج) مراسم احیاء شب نیمه شعبان با حضور همسر مدافع حرم سردار شهید حاج هادی کجباف در جمع اساتید، طلاب و بانوان بافقی برگزار شد.

در این مراسم بعد از قرائت مناجات شعبانیه همسر شهید مدافع حرم با بیان نقش حضور مردم در انتخابات مطالبی چند در رابطه با جریانات اخیر سیاسی کشور مطرح کرد و افزود: انتخاب اصلح نه تنها به نفع کشور بلکه به نفع خود مردم است.

خانم احمدی زاده با اشاره به سند 2030 ضمن اعتراض به این خیانت در حق فرزندان کشور گفت: آینده فرزندان ما در کشوری اسلامی با اجرایی شدن این سند به خطر خواهد افتاد بنابراین باید با انتخاب درست از اجرایی شدن چنین فتنه ای جلوگیری کرد.

همسر سردار شهید کجباف نقش زنان در انتخابات را بیش از پیش مؤثر معرفی کرد و افزود: در زمینه انتخاب باید متوجه غرب بود که ببنیم از چه کسی حمایت و چه کسی را سرکوب می کند و در همان راستا با بصیرت انتخاب شایسته و به جایی را انجام داد.

این همسر شهید در ادامه با بیان خاطراتی از سردار شهید حاج هادی کجباف نمونه هایی از اخلاقیات آن شهید را بعنوان یادگار برای طلاب بیان نمود و در پایان جهت اجرایی شدن اهداف اسلام و نیل به سعادت حضار به تقوا سفارش کرد.

گفتنی است در حاشیه این شب احیا نمایشگاه شهدای طلبه و شهدای خیر حوزه علمیه برگزار شد و طرح قرائت قرآن صفحه به صفحه جهت تعجیل در فرج و سلامتی آقا امام زمان(عج) به دست همسر شهید مدافع حرم رونمایی شد.

قرائت دعای کمیل، سخنرانی حجت الاسلام هاشمی، اقامه نماز دسته جمعی امام زمان(عج) و نماز قضا، نماز جماعت صبح و …. از دیگر برنامه های این شب به یادماندنی بود.

 

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن بزرگ انتظار   ...
جشن بزرگ انتظار

با همت مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

جشن بزرگ انتظار

همزمان با میلاد با سعادت آخرین منجی بشریت حضرت بقیه الله (عج) جشن بزرگ انتظار با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی نژاد و با حضور بانوان بافقی در محل بیت الرضا(ع) شهرستان بافق برگزار شد.

در این جشن بزرگ که با حضور بیش از 500 نفر از بانوان بافقی برگزار شد حجت الاسلام مهدوی نژاد ضمن بیان نشانه های منتظر واقعی نقش انتخاب را در زمینه سازی ظهور مهم معرفی کرد و افزود: انتخاب اصلح بهترین وظیفه منتظر واقعی در عصر غیبت است.

وی در ادامه معیارهای انتخاب اصلح را  با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب معرفی کرد.

مراسم مولودی خوانی، قرعه کشی، مسابقه، و … از دیگر برنامه های این جشن بزرگ بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نقش بصیرت در انتخاب اصلح   ...
نقش بصیرت در انتخاب اصلح

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق تبیین شد

نقش بصیرت در انتخاب اصلح

نشست سیاسی با محوریت«انتخاب اصلح» با حضور حجت الاسلام میر حسن حسینی از موسسه امیر بیان قم در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه آمریکا با جنگ روانی دنیا را به دست گرفته گفت: خداوند خطاب به پیامبر(ص) می فرماید:« به مردم بگو من آمدم شما را هدایت کنم با بصیرت نه با جنگ روانی» .

وی در ادامه به بیان وجه تمایز انسان با حیوان در قدرت تعقل و تفکر افزود: یکی از مهم ترین مؤلفه های در زندگی انسان که موجبات حسرت را در پی دارد انتخاب است چرا که انسان هر چه از عقول خود استفاده کند به تناسب آن در قیامت اجر می گیرد.

حجت الاسلام حسینی با بیان کلام شهید علم الهدی با مضمون« ما عاقلانه فکر می کنیم ولی عاشقانه عمل می کنیم» اظهار کرد: یکی از عوامل موفقیت شیطان در برخورد با حضرت آدم مقوله جَودادن به سخنانش بود که این درست همان کاری است که آمریکا در جهان در حال انجام آن است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان سخن امام خمینی(ره) که نباید کورکورانه در انتخابات شرکت کنیم گفت: برای انتخاب فرد اصلح یک سری معیارهای عملی وجود دارد که در صورت در نظر گرفتن این ملاکها می توان بهترین انتخاب را در کشور داشته باشیم .

وی در پایان با بیان سخن رهبر مقام معظم انقلاب که اصل را حضور اکثریت در انتخاب بیان کردند معیارهای انتخاب اصلح را به شرح ذیل بیان کرد:

1-باید دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشد.

2-ساده زیست و غیر اشرافی باشد چون درد مردم را بهتر می فهمد.

3-رعایت اخلاق در تمام شرایط را مد نظر داشته باشد.

4-قانون مدار باشد.

5-شجاعت، بخصوص در برابر دشمن

6-در نظر گرفتن انتخاب مردم و خواسته های آن ها نه نگاه به بیگانه

7- اهل مبارزه با فساد باشد.

8-عدم استفاده از بیت المال

9-پرهیز از اسراف

10-مرز بندی مشخص با فتنه داشته باشد.

11-دارای مدیریت کارآمد و انقلابی باشد

12-از تمام ظرفیتها استفاده نماید

13-توجه به ارزشهای اسلامی داشته باشد و ….

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  چرا مهدویت مهم است؟!   ...
چرا مهدویت مهم است؟!

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق بررسی شد

چرا مهدویت مهم است؟!

همزمان با هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) و نزدیک شدن به میلاد منجی عالم بشریت نشست مهدویت با حضور حجت الاسلام فؤادیان رئیس بنیاد مهدویت در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام فؤادیان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت بقیه الله(عج) گفت: به خاطر زمینه سازی ظهور و مهم تر از آن اینکه مهدویت واسطه فیض است مهدویت از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: مهدویت همه دین، و هویت ما شیعیان است به گونه ای که سایر ادیان می گویند مهدویت می آید در حالی که ما شیعه ها می گوئیم مهدویت هست. شیعه حتی لحظه ای بدون امام زندگی نکرده است اگر ما اعتقاد به مهدویت داشته باشیم هیچ وقت دچار بی هویتی نمی شویم.

حجت الاسلام فؤادیان با اشاره به حدیث ثقلین گفت: بین نماز و ولایت، ولایت مهمتر است چون نماز بدون پذیرفتن ولایت مقبول نیست. وی در ادامه با تأکید به اهتمام آموزش مبانی مهدویت در کنار دروس حوزوی چند نمونه از کتابهای مهدویت را معرفی کرد.

این کارشناس مهدویت در پایان با اشاره به اینکه معارف مهدوی مهجور مانده از طلاب خواست علم مهدویت را برافراشته نگه دارند و با تفسیر آیات مهدوی بخصوص در ماه رمضان در کنار کارهای تبلیغی دیگر در زمینه مهدویت گامی به سوی سعادت بردارند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اهمیت مهار نفس در تهذیب   ...
اهمیت مهار نفس در تهذیب

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق تبیین شد

اهمیت مهار نفس در تهذیب

نشست اخلاقی با سخنرانی حجت الاسلام کارگران با محوریت تهذیب نفس در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران با بیان روایتی از امام صادق(ع) با این مضمون گفت: «یا اباحمزه! معرفت حاصل نمی شود برای مرد مؤمن و زن مؤمنه ای مگر اینکه دعای امام بدرقه راه او باشد.»

وی افزود: نفس به سان کشی است که باید مهارش در دست انسان باشد چرا که اگر رها شود چندین برابر سرعتش از دست انسان رها شده و از انسان دور می شود و در همین راستا شخص باید بخواهد تا دعای امام در حقش مستجاب شود.

این کارشناس اخلاق اظهار کرد: در داستان مرحوم شسخ حسنعلی نخودکی که میهمان شخصی در یکی از مناطق کویری بودند و آن شخص به خاطر احترام به میهمان برایشان آب شیرین مهیا نمودند با این حال شیخ از آن آب نمی نوشیدند و در پاسخ به علت این کار گفته اند: «ما نفس خود را چنان مهارش را کشیده ایم که با هر نوع آبی بسازد.»

حجت الاسلام کارگران در پایان با تأکید بر اهمیت مهار نفس در مقابله با شیطان گفت: بالاترین ذکر سکوت است البته زمانی که از سکوت به نفع آخرتمان استفاده کنیم.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رأی   ...
حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رأی

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق بیان شد:

حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رأی

نشست مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) با هدف تبیین اهمیت شرکت آحاد مردم در انتخابات در جمع طلاب و اساتید بافقی برگزار شد.

در این جلسه مریم تفکری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه خدمت همه حاضران در جلسه گفت: همه شما باید قدر این ایام باعظمت و با شکوه را بدانید چون ماه شعبان مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان است، مناجات شعبانیه را هر روز بخوانید و در لحظات باقی مانده از ماه شعبان نهایت استفاده و بهره را ببرید.

وی با اشاره به مبحث مهم انتخابات افزود: انتخابات مهمترین بحث امروز کشور اسلامی ایران است باید همه در پای صندوق های اخذ رأی حضور چشمگیری داشته باشید. برای شناخت کاندیدای اصلح خودتان اقدام و بررسی کنید و بعد از شناخت اصلح خانواده های خود را نیز آگاه کنید.

تفکری در ادامه عنوان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اولویت اول آمدن پای صندوق رأی است و علت این سفارش مکرر ایشان این است که با هر رأی مشتی در دهان یاوه گویان خواهد خورد.

وی در پایان این جلسه نکاتی را از متن آئین نامه انضباطی برای طلاب علوم دینی بیان کرد.

 

 

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  « چیستی و چرایی پژوهش»   ...
« چیستی و چرایی پژوهش»

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق به نمایش گذاشته شد

« چیستی و چرایی پژوهش»

ویدئوکلیپ تهیه شده توسط مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با عنوان «چیستی و چرایی پژوهش» با سخنرانی دکتر یوسفیان با حضور طلاب پژوهشگر بافقی به نمایش گذاشته شد.

در این سخنرانی مباحثی از جمله ضرورت داشتن نگاه انتقادی به منابع و آثار موجود، عنایت ویژه به جزء جدایی ناپذیر پژوهش نویسندگی، در نظر گرفن هدف اصلی پژوهش به معنای کشف حقیقت، و … مطرح شد.

در این نشست بر ضرورت آشنایی با ویرایش، و ضرورت آشنایی با نرم افزارهای کاربردی، نگارش متن، فیش برداری نیز تأکید شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مراسم پیاده روی ویژه بانوان   ...
مراسم پیاده روی ویژه بانوان

با حضور طلاب همزمان با اعیاد شعبانیه برگزار شد

مراسم پیاده روی ویژه بانوان

به مناسبت اعیاد شعبانیه مراسم پیاده روی ویژه بانوان با حضور مدیر، طلاب و اساتید حوزه از محل میدان ولیعصر تا تفرجگاه پارک آبشار با همت بانوان عترت خواهران رزمندگان اسلام و حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

این مراسم که پرو منویات رهبر معظم انقلاب در راستای سلامت جسم و روح برگزار شد طلاب، اساتید و بانوان بافقی با حضور پرشور خود روزی سرشار از سلامتی را آغاز نموده و مواردی را در راستای سلامتی روح و روان آموختند.

در خلال پیاده روی و توقف حضار در محل پارک آبشار حلقه معرفتی با محوریت انتخاب اصلح و شاخص های اسلامی با حضور طلاب و بانوان بافقی برگزار شد.

با توجه به استقبال حضار از بحث گفتگو و پرشور بودن برنامه پیاده روی تدابیری جهت هر چه بیشتر برگزار شدن این همایش ها طرح و برنامه ریزی شد.

گفتنی است قرعه کشی و اهدای جوایز در کنار طبیعت از دیگر برنامه های این همایش بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بررسی مسائل فرهنگی طلاب و شهر   ...
بررسی مسائل فرهنگی طلاب و  شهر

با حضور مدیر و مسئولان مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق در شهرداری برگزار شد

بررسی مسائل فرهنگی طلاب و  شهر

به منظور ارتقاء فرهنگ و معنویت در سطح شهر بالأخص بانوان نشستی با حضور مدیر و مسئولان حوزه علمیه خواهران با سید علی نورورززاده شهردار بافق و مسئولان شهرداری برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری مدیر حوزه ضمن تشکر از شهردار و فعالیت های ایشان در زمان ریاستشان برخی مسائل و مشکلات موجود را بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت شهر را زنان تشکیل داده اند پس لازم است جهت مطلوب نمودن و حداکثر استفاده از اوقات فراغتشان برنامه ریزی های دقیقی ارائه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه قشر طلاب، زنان و مادران کنونی و آینده جامعه هستند و نیمی از روز را در حوزه به سر می برند اگر در راستای اهداف فرهنگی شهرداری برنامه های جانبی نیز در حوزه اجرا شود می توان اهداف آموزشی و تربیتی را عملی ساخته و نتیجه رضایت بخش داشته باشد.

در این نشست در راستای تقویت روحیه معنوی و ایجاد فرح و شادی در بین بانوان و همشهریان عزیز پیشنهاداتی جهت اجرایی شدن در اماکن تفریحی ارائه شد که نصب و طراحی نکات کاربردی و جالب همسرداری و تربیت فرزند، ایجاد ایستگاه مطالعه چند دقیقه ای، اجرای برنامه های شاد فرهنگی توسط طلاب، ایجاد ایستگاه مشاوره و پاسخ به مسائل شرعی و …. از جمله پیشنهادات مطرح شده بود.

در ادامه سید علی نوروززاده شهردار شهرستان بافق نیز ضمن تشکر از فعالیتهای حوزه علمیه خواهران و با توجه به نقش مبلغان آن ها در تربیت بانوان شهرستان در تمام زمینه های ممکن قول مساعد و همکاری دادند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  پیام تسلیت   ...
پیام تسلیت
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  از دو لبی که علم آموختی خیانت نکن!   ...
از دو لبی که علم آموختی خیانت نکن!

با همت طلاب پاره وقت مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

در مراسم تجلیل از اساتید خواهر بافق عنوان شد:

از دو لبی که علم آموختی خیانت نکن!

به مناسبت گرامیداشت اعیاد شعبانیه و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری طلاب پاره وقت مدرسه علمیه الزهرا(س) مراسم تجلیل از اساتید را با حضور حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید برگزار کردند.

در این مراسم که مدیر حوزه و کلیه اساتید و کادر حضور داشتند حجت الاسلام کارگران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم گفت: از امام حسین(ع) روایت است ” معلمی که کلمه ای را یاد دهد باید دهان آن استاد را پر از گوهر کرد”

حجت الاسلام کارگران با بیان روایتی از امام رضا(ع) افزود: شخصی نزد حضرت آمد و در خواست نصیحتی کرد ایشان فرمودند: 1-خط خود را از ما اهل بیت جدا نکن و 2-از دو لبی که علم یاد گرفتی خیانت نکن.

وی در ادامه برای رشد در درگاه الهی بر تواضع و فروتنی تأکید کرد و گفت: در حقیقت کسی که استاد و معلم و جایگاهش را حفظ کند خدای تعالی دست شاگرد را بالا می گیردچرا که آن چیزی که برای معلم مهم است در درجه اول رشد دانش آموز و بعد دعای خیر او در حق خود است.

این استاد اخلاق در پایان با سخنی از شهید مطهری در پاسخ به این سوال که چه نیاز و حاجتی دارید؟! و ایشان فرمودند: جز دعای خیر دانش آموزان چیزی نمی خواهم عنوان کرد: طبق قول جواد الائمه(ع) دو چیز عمر انسان را طولانی می کند یکی حرمت والدین و دیگری احترام به استاد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تسلیم در مقابل فرمان خداوند متعال و عواقب سرپیچی از آن   ...
تسلیم در مقابل فرمان خداوند متعال و عواقب سرپیچی از آن

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق بیان شد

تسلیم در مقابل فرمان خداوند متعال و عواقب سرپیچی از آن

نشست اختصاصی اخلاق در راستای تهذیب نفس با حضور حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید بافقی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران یکی دیگر از مراحل تهذیب نفس را برای حضار در جلسه بیان نمود.

وی با اشاره به مضمون حدیثی از حضرت علی علیه السلام خطاب به کمیل افزود: یا کمیل از جاهای تربیت نفس، زمانی است که انسان در مقابل حضرت حق سر تسلیم فرود بیاورد چون از خداوند کار عبث صادر نمی شود. ای کمیل هر کس خلاف نظم ناظم عالم حرکت کند خداوند او را زمین می زند.

این استاد اخلاق در ادامه روایت عنوان کرد: انسان اگر مقابل نظم ناظم جهان حرکت داشته باشد از دو طریق سقوط خواهد کرد: 1-یا اینکه به دره حسادت می افتد. 2- یا اینکه به دره انتقام سقوط خواهد کرد.

وی در ادامه به عواقب کسانی که در مقابل خداوند متعال سرکشی کردند اشاره کرد و گفت: اشخاصی مثل قابیل در ابتدای آفرینش و خلقت بشریت و نمرود در زمان حضرت ابراهیم علیه السلام و ابولهب در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به دلیل اینکه در مقابل فرمان خداوند تسلیم نشدند و راه عنان و سرکشی در مقابل حضرت حق جل و علی را در پیش گرفتند به دره حسادت و در نهایت به دره انتقام سقوط کردند.

 

 

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دوره زیبا نویسی ویراستاری   ...
دوره زیبا نویسی ویراستاری

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

دوره زیبا نویسی ویراستاری

به منظور آشنایی طلاب با نحوه صحیح تدوین مقاله و ویراست مطالب دوره یک روزه با حضور اکرم دهقانزاده دبیر کانون پژوهشی ثقلین در جمع طلاب و اعضای کانون پژوهشی برگزار شد.

در این دوره شیوه زیبا نویسی و درست نویسی هنگام ویراست و همچنین هنگام تایپ و نگارش آموزش داده شد.

کارشناس دوره با ترغیب طلاب در جهت افزایش مهارت خود در زمینه ویراست صحیح تکالیفی را ارائه داد و از طلاب خواست تا با تحصیل علم روز در راستای هر چه بهتر شدن نحوه صحیح نگارش تلاش کنند.

تهیه رزومه و فیش نویسی از دیگر برنامه های ارائه شده در این دوره بود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اردوی علمی پژوهشی اساتید به ماسوله کویر   ...
اردوی علمی پژوهشی اساتید به ماسوله کویر

با حضور اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

اردوی علمی پژوهشی اساتید به ماسوله کویر

به مناسبت اعیاد شعبانیه و گرامیداشت استاد شهید مطهری و هفته معلم به همت مدیر و معاون پژوهش مدرسه اردوی یک روزه علمی- پژوهشی به روستای قطرم، معروف به ماسوله کویر با حضور اساتید و کادر برگزار شد.

در این اردو که با هدف ایجاد و تقویت روحیه پرسشگری و افزایش دانش تحلیلی و استدلالی برگزار شد تاریخچه و سیر تاریخی زیارتگاه پیرقطرم توسط فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش مدرسه بیان شد.

در ادامه این اردو اساتید پس از بازدید از نقاط دیدنی این روستای زیبا طی نشستی به بحث و تبادل نظر در خصوص نیازسنجی موضوعات کاربردی جهت تدوین مقاله و پایان نامه بر اساس اولویت پرداختند.

از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست علمی می توان به راهبرد عملی و علمی جذب نوجوانان به نماز، علل کمرنگ شدن معنویات در بین جوانان، راهکارهای درونی کردن ارزش های اسلامی در بین نوجوانان، بررسی روش های نادرست در آموزش دینی نوجوانان، رابطه تأثیرات فضای مجازی و تربیت دینی خانواده ها و مهارت های ضروری برای همسرداری و … اشاره کرد.

گفتنی است روستای قطرم معروف به ماسوله کویر در 50 کیلومتر شهرستان بافق قرار دارد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دومین دوره آموزش« مهارت استفاده از رایانه»   ...
دومین دوره آموزش« مهارت استفاده از رایانه»

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

دومین دوره آموزش« مهارت استفاده از رایانه»

به منظور آشنایی طلاب با رایانه و نحوه استفاده صحیح از برنامه های کامپیوتری دوره دوم آموزش کامپیوتر با همت واحد پژوهش و با حضور کارشناس دوره اکرم دهقانزاده در جمع طلاب و اعضای کانون پژوهشی ثقلین برگزار شد.

اکرم دهقانزاده در این جلسه ضمن معرفی برخی نرم افزارهای لازم برای طلاب نحوه نصب برنامه ها و حذف آنها به صورت موقت و دائم را بیان کرد.

وی در ادامه برخی پیوندها و لینک های لازم و کاربردی طلاب جهت انجام امور پژوهشی را به طلاب معرفی کرد.

انجام کار مستقیم با رایانه و انجام تکلیف در هر جلسه از برنامه های دیگر این دوره می باشد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن میلاد عصاره های قرآن   ...
جشن میلاد عصاره های قرآن

با همت مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

جشن میلاد عصاره های قرآن

به مناسبت اعیاد شعبانیه جشن بزرگ میلاد«عصاره های قرآن» و تقدیر از خانواده خیّر شهدا با حضور عموم بانوان، طلاب و اساتید و با سخنرانی فاطمه دهقانزاده از اساتید حوزه و دانشگاه در محل بیت الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این جشن که همزمان با تولد حضرات معصومین امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد فاطمه دهقانزاده با اشاره به فضایل وکرامات آن بزرگواران گفت: یکی از راه های رسیدن به خدا امام حسین(ع) است چرا که راه آن امام راه و مقام توحید است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بیان کرامات اهل بیت(علیهم السلام) و بخصوص امام سوم شیعیان افزود: از جمله کرامات آنها اینست که اولاً ایشان موجب شفاعت و قبولی توبه هستند، دوماً امام حسین(ع) باعث احیاء دین رسول خدا می باشد و سوم این که هیچ مصیبتی بالاتر از مصیبت آن امام نیست.

وی در ادامه با اشاره به دلایل اصلی شهادت امام حسین(ع) که احیاء نماز و احیاء دین جدبزرگوارشان و مهم تر ازهمه امر به معروف و نهی از منکر بود عنوان کرد: مقام آن امام در حدی است که تربت ایشان به جهت شفا قابل خوردن است و دیگر اینکه 4 هزار فرشته در صبح و شام در عزای سرور شهیدان عزاداری می کنند.

گفتنی است تقدیر از خانواده خیّر شهدا، مسابقه، قرعه کشی، مولودی خوانی، اهدای جوایز به اسامی حسین، ابوالفضل و سجاد از دیگر برنامه های این جشن بزرگ بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بیماریهای شایع در بین زنان   ...
بیماریهای شایع در بین زنان

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق مورد بررسی قرار گرفت

بیماریهای شایع در بین زنان

به منظور راههای دستیابی به سلامتی بهتر و بیشتر طلاب نشستی با حضورکارشناس زنان مرکز بهداشت شهرستان الهام خالقدادی در جمع طلاب برگزار شد.

در این نشست الهام خالقدادی ضمن اشاره به بیماریهای رایج زنان در جامعه کنونی گفت: بهترین راه برای پیشگیری از خیلی از بیماری ها مراجعه به موقع و منظم به مراکز بهداشت و درمانی و در نهایت پزشک متخصص است تا بتوان انواع بیماری ها را در همان ابتدا شناسایی و پیگیری نمود.

این کارشناس زنان افزود: رده های سنی در زنان دسته بندی می شود و با توجه به سن و علایم بیماری باید به پزشک مربوطه مراجعه نمایند.

وی در پایان به علایم هر کدام از بیماریها و راه درمان آنها به صورت مجزا پرداخت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بررسی آیه 10سوره صف و معضلات اجتماعی   ...
بررسی آیه 10سوره صف و معضلات اجتماعی

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد

بررسی آیه 10سوره صف و معضلات اجتماعی

همزمان با روزهای آخر ماه مبارک رجب نشست طلاب و مریم تفکری مدیر حوزه  در محل حوزه برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری با اشاره به آیه 10 سوره صف گفت: در این آیه راه رهایی از عذاب را در گرو ایمان به خدا، رسول خدا و جهاد با جان و مال معرفی کرده است.

وی افزود: فرزند انسان از جمله اموالی است که زینت دنیا محسوب می شود و در صورتی مود قبول واقع می شود و مشمول این فراز «ذلک خیر لکم ان کنتم تعلمون» قرار می گیرد که در راه خدا داده شود و این گونه است که در آیه 12 همین سوره نعمت ها می شود موجب بخشودگی گناهان(یغفر لکم و یدخلکم جنات…) در پایان آیه بیان می شود که عده ای ایمان آوردند و عده ای کافر شدند!!

این کارشناس علوم دینی اظهار کرد: طلاب باید مراقب باشند که هدف خود را گم نکنند به گونه ای تبلیغ دین کنند که در واقع بتوانند به معنای واقعی نحن انصار الله در این جامعه پر از فساد و گناه باشند.. و این هدف محقق نمی شود جز با ایمان به خدا، رسول خدا، و جهاد با مال و جان

تفکری در پایان با اشاره به برخی معضلات رایج در جامعه از جمله طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و … اشاره کرد و افزود: علت همه اینها فاصله گرفتن از دین، ناهماهنگیها ، قرار نگرفتن نرم افزارها و سخت افزارها در جای نادرست و … است. وی احیای مدلهای مساجد، احیای مدل خانوادها، احیا فاصله مردم از روحانیت را از جمله وظایف طلاب در برابر این معضلات معرفی کرد و در همین راستا به برخی از سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد.

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  عرض تسلیت به امام هشتم(ع)   ...
عرض تسلیت به امام هشتم(ع)

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

عرض تسلیت به امام هشتم(ع)

همزمان با 25 رجب المرجب و سالروز شهادت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر(ع) مراسم روضه خوانی و مدیحه سرایی با حضور مریم تفکری مدیر حوزه علمیه خواهران در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این مراسم مریم تفکری ضمن بیان فضایل و کرامات آن امام همام، به گوشه ای از فضایل ایشان در راستای سرلوحه قرار دادن امور اشاره شد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما