مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
اسفند 1395
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        








جستجو





موضوعات




  روابط دختر و پسر آری یا خیر؟؟!!   ...
روابط دختر و پسر آری یا خیر؟؟!!

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تحلیل شد

روابط دختر و پسر آری یا خیر؟؟!!

نشست تحلیلی روابط دختر و پسر پیرو کرسی آزاد اندیشی طلاب با محوریت ارتباط با دختر و پسر، آری یا خیر؟! و آسیب شناسی آن با حضور کارشناس نشست طیبه خبازیان استاد و مشاور حوزه و فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش در جمع طلاب برگزار شد.

فاطمه ابوالحکیمی هدف از این نشست را تقویت روحیه پژوهش و نقد در طلاب دانش پژوه، افزایش و ارتقای توانایی ها و ظرفیت های علمی، تبیین و افزایش تبادل اطلاعات علمی در این موضوع بیان کرد.

طیبه خبازیان در این نشست عنوان کرد: آسیب های روابط دختر و پسر، آسیب های روانی، اجتماعی، خانوادگی و … را به دنبال دارد و در ادامه این آسیب ها را از منظر قرآن و روایات مورد بررسی قرار داد.

این کارشناس حوزوی با به چالش کشاندن مسائل ناشی از روابط دختر و پسر  به راهکارهای مقابله با آن، از جمله کنترل نگاه، عدم خودنمایی و خودآرایی در جامعه، عدم طنازی در سخن، عدم تأخیر در ازدواج و … اشاره کرد.

در پایان نشست به سؤالات طلاب در این زمینه پاسخ داده شد

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اولین دوره مکالمه زبان عربی در جمع طلاب خواهر بافقی   ...
اولین دوره مکالمه زبان عربی در جمع طلاب خواهر بافقی

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

اولین دوره مکالمه زبان عربی در جمع طلاب خواهر بافقی

اولین دوره مکالمه زبان عربی ویژه طلاب خواهر با حضور آقای فرخ نژاد از مرکز استان یزد در جمع طلاب خواهر شهرستان بافق برگزار شد.

در این دوره که به صورت دو کلاس مجزا ویژه اساتید و ویژه طلاب برگزار می شود طلاب ضمن آشنایی با مکالمه زبان عربی اشکالات خود در زمینه صرف و نحو را نیز برطرف می کنند.

گفتنی است این دوره برای اولین بار در بین طلاب شهرستان بافق با حضور بیش از 30 نفر از علاقه مندان در حال برگزاری می باشد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  کارگاه مهارت گزارش نویسی و بیوگرافی علمی   ...
کارگاه مهارت گزارش نویسی و بیوگرافی علمی

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

کارگاه مهارت گزارش نویسی و بیوگرافی علمی

کارگاه مهارت نوشتن با حضور فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش و دبیرکانون ثقلین در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

فاطم ابوالحکیمی در بیان هدف از برگزاری این کارگاه گفت: این کارگاه در قالب نحوه نگارش « چگونگی گزارش نویسی و بیوگرافی علمی» با هدف تقویت مهارت نوشتن برگزار شد.

وی ارائه فاکتورهای لازم از جمله چگونگی پرورش فکر، چگونگی گردآوری اطلاعات و شواهد و تجربه و تحلیل آنها و … را از دیگر بازخوردهای این کارگاه بر شمرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران افزود: در این کارگاه کلیه طلاب یک بیوگرافی علمی و نمونه گزارش از سفرهای خود ارائه نمودند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نقد و تحلیل تعدادی از کتب سبک زندگی اسلامی   ...
نقد و تحلیل تعدادی از کتب سبک زندگی اسلامی

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق بررسی شد

نقد و تحلیل تعدادی از کتب سبک زندگی اسلامی

نشست علمی-پژوهشی با موضوع« زندگی به سبک اسلامی» با حضور مدیر و معاون پژوهش و رئیس و معاون نهاد امور کتابخانه های کل شهرستان بافق در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست علمی-پژوهشی که با هدف تقویت روحیه پرسشگری، افزایش دانش تحلیلی و استدلالی  برگزار شد فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش مدرسه گفت: هدف از این نشست تقویت روحیه پرسشگری، افزایش دانش تحلیلی و استدلالی طلاب می باشد.

وی افزود: با این روش نه تنها طلاب شناخت اجمالی نسبت به کتابهایی در زمینه سبک زندگی اسلامی پیدا می کنند بلکه سطح فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین طلاب نیز افزایش می یابد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران افزود: در این نشست 5 نفر از طلاب هر پایه به معرفی کتب متعدد با محوریت زندگی به سبک اسلامی پرداخته و پرسش ها و شبهاتی در این زمینه را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  کارگاه آموزشی آئین و فنون مشاوره دهی   ...
کارگاه آموزشی آئین و فنون مشاوره دهی

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

کارگاه آموزشی آئین و فنون مشاوره دهی

دومین مرحله کارگاه آموزشی مشاوره تحت عنوان آئین و فنون مشاوردهی با حضور حجت الاسلام هادی قطبی فعال فرهنگی، نویسنده و مدرس مباحث تربیتی از قم در محل ساختمان قدیم حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این کارگاه 4 ساعته حجت الاسلام قطبی بیان سرفصل های اصلی مشاوره دهی گفت: لازمه یک مشاوره خوب آشنایی با اصول مشاوره، مهارت های عملی مشاوره و آشنایی با ویژگی های یک مشاور است.

وی افزود: یک مشاوره خوب باید علاوه بر اینکه یک شنونده خوب باشد به مواردی از جمله انعکاس مطلب، رهبربی جلسه مشاوره، تشویق برای ادامه مشاوره، صبر و مقاومت در برابر مراجع نیز توجه کند.

این مدرس حوزه علمیه عنوان کرد: مشاور باید تمام تلاش خود را به کار برد تا بتواند یک مشاوره در سطح عالی داشته باشد و در این راستا به مواردی از جمله داشتن صبر و حوصله، توجه به حساسیت های مراجعه کننده، عدم ابراز علاقه و بدگویی و … اشاره کرد.

این نویسنده مذهبی اظهار کرد: مهم ترین ویژگی یک مشاور داشتن اعتماد به نفس، توان ارتباط کلامی بالا، داشتن اطلاعات کافی و مطالعه روشمند و آشنایی با مشکلات رایج منطقه است.

وی در پایان در راستای ارتقا سطح علمی طلاب سیر مطالعاتی جهت مطالعه هدفمند را بیان کرد و بر اختصاص وقت کافی و کار به صورت تخصصی تأکید کرد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  روزهای پایانی سال 95 و حضور طلاب خواهر بافقی در جوار حرم مطهر ثامن الحجج(ع)   ...
روزهای پایانی سال 95 و حضور طلاب خواهر بافقی در جوار حرم مطهر ثامن الحجج(ع)

با حضور جمعی از طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

روزهای پایانی سال 95 و حضور طلاب خواهر بافقی در جوار حرم مطهر ثامن الحجج(ع)

جمعی از خواهران طلبه بافقی در معیت مدیر و اساتید حوزه همزمان با روزهای آخر سال به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

در این اردو که بیش از هفتاد نفر از طلاب و اساتید شرکت داشتند علاوه بر زیارت مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) از برنامه های اختصاصی فرهنگی و پژوهشی حرم مطهر نیز بهره مند شدند.

مریم تفکری مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق در حاشیه این سفر 5 روزه گفت: این اردو بعد از امتحانات ترم اول طلاب به منظور تجدید روحیه و ارتقا سطح معنویت طلاب و استفاده از محضر اساتید اخلاق برجسته حرم برگزار شد.

وی افزود: بازدید از فرهنگسرای موضوعی و مفهومی زیارت، زیارت بقاع متبرکه اطراف مشهد مقدس، شرکت در برنامه اختصاصی حرم، غبارروبی شهدای بهشت رضا از جمله شهید برونسی و شهید کاوه و … از برنامه های جانبی این زیارت بود.

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بازید طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س)از نمایشگاه داغ کوثر به روایت تصویر   ...
بازید طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س)از نمایشگاه داغ کوثر به روایت تصویر
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  لجام بر نفس، شرط حضور در محضر خدا   ...
لجام بر نفس، شرط حضور در محضر خدا

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق مورد بررسی قرار گرفت

لجام بر نفس، شرط حضور در محضر خدا

اولین دوره اخلاق اختصاصی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با موضوع تهذیب نفس با حضور کارشناس اخلاق حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید خواهر برگزار شد

در این دوره حجت الاسلام کارگران با اشاره به نفس و آثار سوء پیروی از آن گفت: نفس یعنی آنچه اولاد آدم را به موارد غیر حق دعوت می کند که همین نفس انسان را تا لبه پرتگاه برده ولیکن بواسطه روحی که در او از حضرت حق دمیده شده از سقوط نجات می یابد.

وی افزود: هر انسانی که بخواهد در محضر الهی وارد شود باید نفس خود را لجام بزند و با اشاره به مثال عرب لجام را فراتر از مهار معرفی کرد و گفت: نماز ستون دین است ولیکن اگر نفس را با با میخ تهذیب لجام نزنیم همین نفس انسان را از انجام اعمال عبادی حتی نماز و یا حتی ادای قضای آن باز می دارد.

این کارشناس اخلاق اظهار کرد: با رعایت تهذیب نفس آن غبطه ای که در ما وجود دارد به حسد، غیبت، تهمت و … منجر نمی شود و اخلاق نیک را جایگزین آنها خواهد کرد.

وی عنوان کرد: قطب انسان رو به سوی خداست نه به روی شیطان، که این تمثیل را مرحوم آیت الله بهجت در کلام خود به قطب های آهنربا تشبیه کرده است که از هم گریزان هستند و در ادامه با اشاره به معنای خلقت خدا گفت: خلقت خدا به این معناست که انسان با مهار نفس می تواند در برابر تمام «نه» های دنیا مقاومت کند چون او امتحان خود را در یک ماه رمضان پس داده است.

حجت الاسلام کارگران در پایان ویژگی های مؤمن را از زبان پیامبر اسلام(ص) چنین برشمرد: 1-انسان مؤمن اهل نیایش با خداست با تمام حالات2-انسان مؤمن امانت دار است و 3-مؤمن برای رضای خدا در برابر همه اینها صبر می کند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  فضای مجازی واقعی تر از فضای واقعی   ...
فضای مجازی واقعی تر از فضای واقعی

در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با حضور مدیر کل صدا و سیمای استان یزد تبیین شد

فضای مجازی واقعی تر از فضای واقعی

نشست اختصاصی طلاب خواهر و برادر بافق با حضور دکتر احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیما استان یزد در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست که به منظور روشنگری رسانه ای برگزار شد دکتر احمد پهلوانیان با حضور در جمع طلاب با بیان نکته ای نغز از آیت الله جوادی آملی گفت: فضای مجازی واقعی تر از فضای واقعی است و در تأیید آن از قول یک نویسنده غربی افزود:  در رابطه با دنیای کنونی و پیشرفت تکنولوژی ما به جایی خواهیم رسید که «شوک آینده» نامیده می شود.

 وی در توضیح این اصطلاح افزود: منظور نویسنده غربی این بوده که در آینده نه چندان دور زندگی انسان ها به گونه ای با رسانه ها در آمیخته خواهد شد که تمام ابعاد فردی، اجتماعی و زندگی بشر را از یک طرف و ابعاد شخصیتی، رفتاری، حسی اخلاقی و … را نیز از طرف دیگر احاطه خواهد کرد.

مدیر کل صدا و سیمای استان یزد با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب با مضمون اینکه من اگر در این موقعیت نبودم مسئولیت فضای مجازی را بر عهده می گرفتم، اظهار کرد: شناخت و تسلط بر فضای مجازی از ضروریات است.

دکتر پهلوانیان عنوان کرد: هر طلبه باید یک رسانه باشد و از طریق رسانه و بخش عمده آن یعنی فضای مجازی حرف خود را بزند و اینگونه اسلام را معرفی کند.

پهلوانیان در پایان افزود: ذهن جامعه جوان ما پر از شبهات و تردیدها نسبت به جامعه اسلام است که از دید روانشناسی هم که به آن نگاه شود این ارتباطات رسانه ها مثل آمپول و قرص نیست که اثر دفعی داشته باشد بلکه مانند پمادی است که بر اثر مرور زمان آثارش محرز می شود.

وی بهترین راهکار جهت مقابله با پیامدهای سوء فضای مجازی را در آمادگی و تجهیز 3 عنصر آمادگی سریع، گسترده و مستمر عنوان کرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مناطق شخصیتی هر انسانی متفاوت است   ...
مناطق شخصیتی هر انسانی متفاوت است

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق بررسی شد

مناطق شخصیتی هر انسانی متفاوت است

اولین کارگاه روانشناسی تحت عنوان خودآگاهی با حضور کارشناس شبکه بهداشت محدثه دهستانی در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

در این کارگاه محدثه دهستانی با ذکر روایتی از امام علی(ع) با مضمون«خدایای خود را شناخته است هر کس خود را بشناسد» گفت: هر انسانی باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد و از حقوق و مسئولیت خود آگاه باشد.

این کارشناس بهداشت افزود: یکی از دلایل صبور نبودن کودکان خودمحوری آنهاست که آثاری مانند قضاوت سریع، خود را مالک همه چیز دانستن و … به دنبال دارد که بعد از کودکی در دوره نوجوانی بروز پیدا می کند.

دهستانی اظهار کرد: انسان دارای سه منطقه به نام های منطقه باز، منطقه مخفی و منطقه کور است که شناسایی هر کدام از این مناطق ترفندها و آگاهی های خاص خود را می طلبد.

محدثه دهستانی با اشاره به انواع «خود» در انسان مانند خود جسمانی، خود واقعی، خود کاذب و خود آرمانی بالا بردن آگاهی را عاملی مؤثر در خودآگاهی معرفی کرد و تأکید کرد: ما می توانیم با مطالعه روزانه و انجام آزمون های خودسنجی شخصیت خود را بهتر بشناسیم.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  پیام تبریک   ...

سرکار خانم مبینا فلاح افتخار آفرینی شما در مسابقات تیراندازی با کمان جام جهانی داخل سالن در لاس وگاس آمریکا در رده سنی جوانان با رعایت حجاب اسلامی مایه افتخار و مباهات بوده و کسب مدال برنز این مسابقات را به حضرتعالی و خانواده اتان تبریک می گویئم.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما