مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
بهمن 1395
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            








جستجو





موضوعات




  نشست مدیر با اساتید جهت افزایش سطح تحصیلی و اخلاقی طلاب   ...
نشست مدیر با اساتید جهت افزایش سطح تحصیلی و اخلاقی طلاب

در مدرسه علمیه الزهراء(س) بافق برگزار شد:

نشست مدیر با اساتید جهت افزایش سطح تحصیلی و اخلاقی طلاب

در این جلسه که با حضور مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) بافق در جمع اساتید با هدف پیشرفت تحصیلی و اخلاقی در بین طلاب برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری گفت: ذکر نکات اخلاقی و پندهای حکیمانه در ابتدای کلاس تأثیر بسزایی در اخلاق و رفتار طلاب خواهد داشت.

وی در ادامه درمورد حضور و غیاب طلاب، نحوه برگزاری امتحانات میان ترم و پایان ترم و نحوه طراحی سؤال نکاتی را بیان کرد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  فاطمه(س)، بانویی که غم های دلهای عالم، برای غم او احساس دلتنگی می کنند   ...
فاطمه(س)، بانویی که غم های دلهای عالم، برای غم او احساس دلتنگی می کنند

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق بیان شد:

فاطمه(س)، بانویی که غم های دلهای عالم، برای غم او احساس دلتنگی می کنند

نشست اخلاق با محوریت شخصیت حضرت زهرا(س) با حضور استاد اخلاق حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب خواهر بافقی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران با بیان روایاتی به نقل از اباحمزه در محضر امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) با شنیدن نام مادرشان اشک در چشمانشان حلقه زد و بعد در پاسخ علت فرمود: نام کسی را گفتی که غم های دلهای عالم برای غم او احساس دلتنگی می کند!! و مجدداً در مورد مظلومیت مادر سادات و اینکه در تمام طول زندگی ایشان فرصتی نشد تا گوشه ای از زندگی حضرت زهرا(س) معرفی شود توضیح داد.

این استاد اخلاق باز با ذکر روایتی از امام صادق(ع) افزود: حضرت زهرا(س) نوری بود که خداوند برای روشنایی این عالم قرار داد به گونه ای که اگر خانه شیکی تصور کنیم بدون روشنایی هیچ فایده ای ندارد به همان صورت نیز بهشت بدون نور هیچ لذتی ندارد و خوبی آن به روشنایی آن است.

حجت الاسلام کارگران در ادامه در پاسخ به راوی در بیان علت اینکه امام سجاد(ع) در سجده های خود ذکر ارحم الراحمین، الحمدلله و یا فاطمه(س) را می گویند گفت: حضرت می فرماید: وقتی خدا هر موجودی را خلق می کند اولین ذکری که می گوید یا ارحم الراحمین است، و این ذکر است که تمام عناصر خلقت آن را می گویند که خدایا به من رحم کن.

وی افزود: تمام موجودات وقتی می خواستند خلق شوند ذکر الحمدلله را می گویند و شکر خدا را به جا می آورند و ذکر سوم که یا فاطمه است به خاطر این است که فاطمه نور خدا در بهشت( نورالله فی الجنه) است و می فرماید: ای بنده خدا بهشتی که نور فاطمه ندارد جلوه خدا در آن معنی ندارد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  افسردگی، رایج تریم اختلال روانپزشکی در بزرگسالان   ...
افسردگی، رایج تریم اختلال روانپزشکی در بزرگسالان

در جمع طلاب خواهر بافق تبیین شد

افسردگی، رایج تریم اختلال روانپزشکی در بزرگسالان

نشست تخصصی بهداشت با موضوع اختلالات روانپزشکی در بزرگسالان با حضور محدثه دهستانی کارشناس بهداشت در جمع طلاب برگزار شد.

در این نشست محدثه دهستانی با اشاره به افسردگی که شایع ترین اختلال در بین بزرگسالان است گفت: افسردگی علایمی مانند ناراحتی، لذت نبردن از چیزهایی که قبلاً از آن لذت می برده، اختلال در خواب و اشتها، عدم تمرکز در انجام کارها، بلاتکلیفی در تصمیم گیری، احساس گناه بیش از حد و … دارد.

وی افزود: مرکز کنترل افراد افسرده درونی است به گونه ای که اتفاق را به خودشان ربط می دهند و احساس گناه می کنند و در همه امور خود را مقصر می دانند.

این کارشناس بهداشت اظهار کرد: از دیگری اختلالات ترس و اضطراب است که هر کدام مقوله ای جدا و متفاوت با یکدیگر هستند به نحوی که ترس ها ریشه در کودکی دارد در حالی که علایم اضطراب بیشتر جسمانی و روانشناختی است.

محدثه دهستانی در پایان عنوان کرد: برای رفع اختلالات باید نکاتی مورد توجه قرار بگیرد تا نیاز به مراجعه به پزشک نداشته باشیم از جمله: خواب خوب داشتن، رعایت بهداشت تغذیه، جایگزینی فکر، حل مسئله مسئله مدار و هیجان مدار، کم کردن مسئولیت ها و … .

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بازدید سفیران مرکز خدمات حوزه های علمیه قم از مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق   ...
بازدید سفیران مرکز خدمات حوزه های علمیه قم از مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

بازدید سفیران مرکز خدمات حوزه های علمیه قم از مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر سفیران مرکز خدمات حوزه های علمیه قم به نمایندگی حجت الاسلام والمسلمین ربانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمودی نماینده ایشان و هیئت همراه از یزد از مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق بازدید به عمل آوردند.

در این بازید حجت الاسلام والمسلمین محمودی در ابتدا  طی نشستی با مدیر، اساتید و کادر حوزه نکاتی را در رابطه با مرکز خدمات، بیمه تأمین اجتماعی و مسائل و مشکلات موجود را بیان کرد و در ادامه مریم تفکری مدیر حوزه با اشاره به فعالیتهای حوزه مسائل و پیشنهاداتی را ارائه کرد.

در این نشست اساتید و کادر سؤالات خود در زمینه با مرکزخدمات را مطرح و حجت الاسلام والمسلمین محمودی پاسخ و توضیحات لازم را ارائه نمود و در پایان از همگی تقدیر بعمل آمد.

در ادامه این بازید حجت الاسلام والمسلین محمودی و هیئت همراه با حضور در جمه طلاب و پاسخ به سؤالات آنها از حافظان کل قرآن مدرسه و طلاب ممتاز تجلیل شد.

 

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دوره دانش افزایی و مهارت« شبکه های ماهواره ایی»   ...
دوره دانش افزایی و مهارت« شبکه های ماهواره ایی»

در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

دوره دانش افزایی و مهارت« شبکه های ماهواره ایی»

با همت مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق دوره دانش افزایی و مهارت تحت عنوان شبکه های ماهواره ای با حضور علیرضا بلندیان کارشناس ارشد و پژوهشگر ارتباطات در محل دانشگاه پیام نور شهرستان در جمع طلاب و دانشجویان برگزار شد.

در این دوره علیرضا بلندیان ضمن بیان ابعاد مختلف تأثیرگذاری سیاسی، اجتماعی، دینی و فرهنگی ماهواره بر زندگی افراد گفت: با توجه به قانون که استفاده از ماهواره را ممنوع کرده است عده ای مخالف بوده و همچنان توجیهاتی برای استفاده از ماهواره دارند که لازم است در توجیه این افراد بحث سواد رسانه ای را که یک سواد ضروری است بیان کرده و نحوه استفاده صحیح از امکانات روز شرح داده شود.

این کارشناس رسانه افزود: با رشد روز افزون تکنولوژی و نحوه دسترسی آسان به امکاناتی مشابه ماهواره بر همه بخصوص قشر تحصیلکرده و طلاب لازم است تا سواد رسانه ای را یاد بگیرند چرا که از تأثیرگذارترین رسانه ها بر فکر و ذهن اقشار بخصوص کودکان و نوجوانان همین ماهواره و فیلم های غیرمعقول آن است.

بلندیان ادامه داد: با توجه به اینکه زنان فرصت بیشتری برای استفاده از ماهواره دارند در معرض آسیب بیشتری نسبت به اقشار دیگر جامعه قرار دارند لذا باید بیشتر مراقب بوده و سعی کنند از شبکه های تلویزیونی جایگزین که هم اکنون تعداد آن کم نیست و همه زمینه ها را پشتیبانی می کند استفاده کنند.

این پژوهشگر ارتباطات اظهار کرد: کودکان از دیگر افرادی هستند که به شدت تحت تأثیر آثار سوء برنامه های ماهواره ایی قرار می گیرند که این خود هشداری برای والدین است تا این وسیله خطرناک را از محیط خانه و خانواده خود حذف نمایند.

وی تعریف ارزش های جدید، نسبی کردن ارزش ها، ایجاد نیاز کاذب در انسان، ذائقه سازی و بلوغ زود رس در کودکان و … را از جمله آسیب های ماهواره معرفی کرد و گفت: بهترین راهکار برای مقابله با اثرات سوء ماهواره این است که حتی الامکان خود را در معرض برنامه های این دشمن خانگی قرار ندهیم و دور شبکه های شرم ستیز را خط کشیده و در نهایت در صورتی که یکی از اعضای خانواده فیلمی را دید آن را تحلیل و نکات منفی را تذکر دهد و به موازات آن زمینه های گرایش به ماهواره را پیدا کرده و مشکلات زندگی را به نحو احسن مرتفع کنیم.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست همکاری بین حوزه و دانشگاه   ...
نشست همکاری بین حوزه و دانشگاه

با حضور مسئول تبلیغ و فرمانده بسیج طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق در دانشگاه پیام نور برگزار شد

نشست همکاری بین حوزه و دانشگاه

نشست مسئول واحد تبلیغ مدرسه علمیه الزهرا(س) و فرمانده بسیج طلاب این مدرسه با لیلا ابراهیمی رئیس دانشگاه پیام نور بافق برگزار شد.

در این نشست زهرا زارعی مسئول تبلیغ حوزه با اشاره به برخی فعالیتهای حوزه از جمله برگزاری گفتمان های دینی، کرسی های آزاد اندیشی، مناظره و … در رابطه با تعامل و همکاری طلاب و دانشگاهیان در رابطه با برگزاری فعالیتهای مشترک پیشنهاداتی ارائه داد.

در ادامه سمیه السادات حسینی فرمانده بسیج طلاب از رئیس دانشگاه پیام نور در رابطه بااستفاده طلاب از سالن ورزش دانشگاه گفتگو کرد و لیلا ابراهیمی در رابطه با همکاری با حوزه قول همکاری داد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نمایشگاه کتاب انقلاب   ...
نمایشگاه کتاب انقلاب

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برپا شد

نمایشگاه کتاب انقلاب

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر نمایشگاه کتاب انقلاب با همکاری طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با عنوان گذری بر تاریخ برپا شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن انقلاب   ...
جشن انقلاب

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

جشن انقلاب

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر مراسم جشن انقلاب با حضور طلاب، اساتید و کادر و بانوان شهرستان بافق در محل ساختمان قدیم حوزه برگزار شد

مولودی خوانی و مدیحه سرایی ، اهدا جوایز به برترین های حلقه های صالحین و دکلمه خوانی از برنامه های دیگر این مراسم بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تجدید میثاق با شهدای گمنام همزمان با طلوع آفتاب   ...
تجدید میثاق با شهدای گمنام همزمان با طلوع آفتاب

با حضور طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق بر مزار شهدای گمنام انجام شد

تجدید میثاق با شهدای گمنام همزمان با طلوع آفتاب

به مناسبت دهه فجر جمعی از طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) قبل از شروع کلاس های درسشان بر مزار شهدای گمنام شهرستان بافق حضور یافته و با غبار روبی و گلباران مزار آن عزیزان روزشان را شروع کرده و در راستای تحقق اهداف انقلاب با شهدا و امام راحل(ره) تجدید میثاقی دوباره نمودند.

قرائت زیارت عاشورا و اهدای کتاب به بسیجیان انقلابی از حاشیه های این مراسم بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست سیاسی نفوذ   ...
نشست سیاسی نفوذ

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

نشست سیاسی نفوذ

به مناسبت ایام الله دهه فجر در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق نشست سیاسی نفوذ با حضور زهرا زارعی مسئول تبلیغ مدرسه در جمع طلاب برگزار شد.

در این نشست زهرا زارعی گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب بحث نفوذ از جمله مباحثی است که باید جدی گرفته شود و نقش طلاب در تبلیغ دین از هر زمان دیگر مهم تر است.

وی افزود: یکی از بسترهای تبلیغات منفی دشمن در مدارس و در بین قشر جوان و نوجوان است که طلاب باید با دقت و تیزبینی تمام توان خود را در جذب آنها داشته و با تشکیل حلقه های معرفتی در بین آنها معارف اسلامی را گسترش دهند.

زارعی در پایان از طلاب خواست تا با بالا بردن بینش و بصیرت خود در مسائل مهم کشور گام های مؤثری در جهت پیشرفت و تعالی جامعه به سمت اهداف متعالی بردارند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دیدار با پدر شهید بلبلی نیا   ...
دیدار با پدر شهید بلبلی نیا

در محل بیت رقیه شهرستان بافق توسط مسئولان مدرسه علمیه خواهران بافق برگزار شد

دیدار با پدر شهید بلبلی نیا

به مناسبت ایام الله دهه فجر دیدار با پدر شهید بلبلی نیا در محل بیت رقیه(س) برگزار شد

در این دیدار که به منظور آشنایی بیشتر با شهدای انقلاب و تجدید میثاق با آنها و با حضور جمعی از اساتید و مسئولان و مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) و نمایندگان هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد پدر شهید بلبلی نیا ضمن اشاره به خاطراتی از فرزند شهیدشان مختصری از زندگینامه ایشان را بیان کرد.

در ادامه پدرشهید بلبلی نیا با دلگرمی از حضار خواست تا به عنوان یک طلبه انقلابی راه شهدا را ادامه داده و با علم و بصیرت در تمام زمینه ها حضور فعال داشته باشند تا بتوانند الگویی مؤثر برای خود و خانواده خود باشند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دیدار جمعی از خواهران مدرسه علمیه الزهرا(س) با مسئول و امام جمعه شهرستان   ...
دیدار جمعی از خواهران مدرسه علمیه الزهرا(س) با مسئول و امام جمعه شهرستان

در دفتر امام جمعه شهرستان بافق انجام شد

دیدار جمعی از خواهران مدرسه علمیه الزهرا(س) با مسئول و امام جمعه شهرستان

به مناسبت ایام الله دهه فجر دیدار جمعی از اساتید و کادر و مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه، مسئول حوزه و شخصیت سیاسی شهرستان در محل دفتر ایشان صورت گرفت.

در این دیدار مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت های حوزه در ترم جدید به آغاز فرآیند پذیرش اشاره کرد و مسائل مورد نظر را با مسئول حوزه علمیه خواهران در میان گذاشت.

در ادامه حجت الاسلام سلیمانی ضمن تشکر از تلاش های دست اندرکاران مدرسه علمیه خواهران در تربیت و رشد معنوی بانوان بخصوص طلاب گفت: حوزه های علمیه خواهران نقش مؤثرتری در تربیت بانوان دارند زیرا آنها مادران و همسران کنونی و آینده جامعه هستند که آنها نیز بصورت جداگانه اثر مستقیم در اشقار مختلف جامعه دارند.

مسئول حوزه علمیه خواهران افزود: از جمله نکاتی که لازم است هر انسانی شخصاً به آن توجه نماید رعایت اخلاق در تمام مراتب خانوادگی و زندگی حتی بین زن و شوهر است. وی ادامه داد: در این راستا چه خوب است انسان های وارسته انقلابی از جمله حضرت امام خمینی(ره) و بیت محترم ایشان را سرلوحه زندگی قرار داده و از ایشان الگوبرداری کنیم.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به خاطراتی از فعالیت های سیاسی خود و چهره های انقلابی آن دوران یاد و خاطره امام راحل و شهدای آن روزها را زنده کردند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  بازدید طلاب از آسایشگاه معلولین نیلوفر شهرستان بافق   ...
بازدید طلاب از آسایشگاه معلولین نیلوفر شهرستان بافق

به مناسبت دهه فجر توسط طلاب مدرسه علمیه خواهران بافق انجام شد

بازدید طلاب از آسایشگاه معلولین نیلوفر شهرستان بافق

به مناسبت ایام الله دهه فجر جمعی از طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) از آسایشگاه معلولین نیلوفر شهرستان بازید به عمل آوردند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  کارگاه دانش افزایی و مهارت پژوهشی   ...
کارگاه دانش افزایی و مهارت پژوهشی

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

کارگاه دانش افزایی و مهارت پژوهشی

کارگاه دانش افزایی و مهارت به منظور آشنایی بیشتر طلاب با نحوه کار با اینترنت و فعالیت در فضای مجازی با حضور اکرم دهقانزاده کارشناس فضای مجازی برگزار شد

در این کارگاه اکرم دهقانزاده ضمن معرفی انواع سایت های پژوهشی به طلاب، نحوه ورود به سایت ها، عضویت و دریافت منابع و مقالات معتبر را آموزش داد.

این کارشناس فضای مجازی ضمن تأکید به اثرگذار طلاب با فعالیت در فضای مجازی به نحوه صحیح ارسال مطالب در فضای نت علی الخصوص فعالیت در شبکه کوثر نت پرداخت .

وی در همین راستا با معرفی سامانه فراخوان های پژوهشی نحوه ثبت نام و ارسال مقالات در این سامانه را آموزش داد و از طلاب خواست با توجه به اتمام زمان ثبت نام جشنواره علامه حلی از الآن جهت تدوین مقاله و شرکت در جشنواره علامه حلی سال آینده شروع به کار کنند.

در پایان به سؤالات طلاب پاسخ داده شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران از 15 بهمن ماه   ...
آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران از 15 بهمن ماه

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق اعلام شد

آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران از 15 بهمن ماه

همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر جلسه برنامه ریزی پذیرش داوطلبان حوزه علمیه خواهران با حضور مدیر و معاونان و مسئولان پذیرش حوزه برگزار شد

در این جلسه مریم تفکری مدیر حوزه با اشاره به تجربیات سالهای قبل در روند پذیرش از هر یک از حضار خواست پیشنهادات خود را اعلام کنند.

مریم تفکری افزود: با توجه به قشر مذهبی شهرستان بافق و علاقه جوانان به تحصیلات حوزوی این رسالت بر عهده مبلغین پذیرش است تا تمام سعی خود را برای آماده سازی زمینه تحصیل آنها به کار برده تا علاقه مندان بتوانند در محیطی سالم به تحصیل علوم دینی بپردازند.

وی گفت: ثبت نام از داوطلبان از 15 بهمن ماه لغایت 21 اسفند ادامه دارد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت www.whc.ir و یا با مراجعه حضوری به حوزه علمیه الزهرا(س) واقع در بلوار شهید بهشتی جنب دانشگاه پیام نور و یا تماس با شماره 035324226340-03532443014 برای ثبت نام اقدام نمایند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  انسان عاقل در دام نمی افتد   ...
انسان عاقل در دام نمی افتد

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق تبیین شد

انسان عاقل در دام نمی افتد

در آستانه فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر اولین جلسه اخلاق در نیمسال دوم طلاب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی مسئول و امام جمعه شهرستان در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام سلیمانی ضمن بیان تفاوت انسان و حیوان در قوه عقل گفت: به خاطر همین قوه عقل است که انسان قدرت با داشتن اختیار و انتخاب باعث می شود هرگز در دام نیافتد و در صورتی که تصمیم هایش همراه با عقل نباشد سرنوشتش معکوس می شود.

مسئول حوزه علمیه خواهران افزود: از ویژگی های بارز یک انسان مؤمن این است که منطقم الثواب،  ملبسهم الاقتصاد و مشیهم التواضع باشد.

وی در پایان ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب یاد و نام امام راحل(ره) و شهدای انقلاب را گرامی داشت و در همین راستا مقایسه ای از وضعیت قبل از انقلاب با بعد انقلاب را بیان کرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما