مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
مرداد 1395
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          








جستجو





موضوعات




  برگزاری دوره تربیت مبلغ برای بیش از 50 نفر مبلغ   ...

برگزاری دوره تربیت مبلغ برای بیش از 50 نفر مبلغ

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) همزمان با دهه کرامت با همت امور تبلیغی و بسیج طلاب حوزه دوره تربیت مبلغ با حضور اساتید برجسته از مرکز استان و قم برای 50 نفر از طلاب و بیش از 20 نفر از بسیجیان سرگروه حلقه های صالحین برگزار شد.

در حاشیه این دوره فرمانده بسیج طلاب حوزه گفت : هدف این دوره ارتقاء سطح علمی طلاب و سرگروههای حلقه های صالحین سطح شهر می باشد تا آنها با نحوۀ برخورد صحیح با مخاطبان و مراجعان بیشتر آشنا شوند .

وی افزود در پایان دوره بین شرکت کنندگان قرعه کشی انجام گرفته و به نفرات برگزیده وام کربلا اهدا خواهد شد.

مسئول تبلیغ حوزه نیز در رابطه با برگزاری این دوره گفت : در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی تبلیغ اعطا خواهد شد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  طلاب در کارگاهی با فنون مشاوره دهی آشنا شدند   ...
طلاب در کارگاهی با فنون مشاوره دهی آشنا شدند

طلاب در کارگاهی با فنون مشاوره دهی آشنا شدند

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) کارگاه دو روزه فنون مشاوره دهی با حضور حجت الاسلام دکتر افشاری در جمع طلاب و سرگروههای حلقه های صالحین و بسیجیان برگزار شد

در این کارگاه دو روزه طلاب و سرگروه ها با مشاوره ، مراحل مشاوره دهی ، ساختار ارتباطات مشاوره ای و روح ارتباطات مشاوره آشنا شدند.

لازم به ذکر است کارگاه دوم فنون مشاوره به صورت عملی و ارائه مشاوره حضوری و بیان نکات و فنون در حین مشاوره برگزار شد.

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  به ارث رفتن زنان بین وراث در گذشته   ...
به ارث رفتن زنان بین وراث در گذشته

به ارث رفتن زنان بین وراث در گذشته

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) کارگاه سوم دوره تربیت مبلغ با حضور حجت الاسلام ملاحسینی با محوریت شبهات قرآنی در مورد زن برگزار شد .

در این جلسه حجت الاسلام ملاحسینی با بیان آیه 34 سوره نساء به بیان شبهات وارد بر این آیه و بررسی آن پرداخت .

حسینی با اشاره به وضعیت زنان در زمان جاهلیت که بعنوان یک وسیله و ابزار استفاده می شده و همچنین مسأله زنده به گوری زنان و میراث بودن آن بعد از مرگ همسر و اینکه زنان بعد از مرگ همسر خود بین وراث تقسیم می شدند به بیان جایگاه مهم زنان پرداخت .

حجت الاسلام حسینی زن را در فرهنگ مختلف کشورها مورد بررسی قرار داد و گفت : در هند بهترین زن ، زنی است که بعد از مرگ همسرش او را بسوزاند .

وی ادامه داد تساوی مساوی با عدالت نیست و عدالت هم مساوی با تساوی نیست و در همین رابطه با بیان آیات محکم قرآن جایگاه زن و لزوم توجه به آن را مورد بررسی قرار داد و گفت : بیان آیات متشابه از سوی برخی افراد تنها برای شبهه  افکنی است و هیچ قصد دیگری ندارند.

در کارگاه دوم شبهات قرآنی حجت الاسلام ملاحسینی به بیان رفتار و برخورد ما در برابر شبهات مثلاً در نظر گرفتن مبانی، عقل نگری، جواب ندادن شبهات با حدس و گمان و … پرداخت و گفت : بهترین شیوه در دفع شبهه توسل است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  انتظار فرج و مهدویت از واجبات است   ...
انتظار فرج و مهدویت از واجبات است

انتظار فرج و مهدویت از واجبات است

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) کارگاه مهدویت با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی نژاد برگزار شد

در این کارگاه مهدوی نژاد گفت : بحث مهدویت از سری بحث هایی است که نه تنها مستحب نیست بلکه از امور واجب است و با اشاره به این حدیث که که : من مات و من لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه، افزود : هر کس امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

 وی گفت : در قرآن بیش از 600 آیه در مورد مهدویت بیان شده است که تعدادی از آنها در مورد مهدویت است و مابقی آن را با توجه به روایات می توان به آنها استناد کرد.

مهدوی نژاد در ادامه به برخی نشانه های آخر الزمان اشاره کرد و گفت : اگر ما ندانیم نشانه های آخرالزمان چیست نمی توان خود را برای آن زمان آماده کنیم. وی در پایان اظهار کرد : نگاهی که ما داریم نگاه به گذشته است در حالی که یک منتظر واقعی باید نگاه به آینده داشته باشد البته نگاه باید توأم با معرفت باشد.

حجت الاسلام مهدوی نژاد در کارگاه دوم مهدویت پیرو مطالب قبلی به وقایع آخرالزمان و اهمیت معرفت نسبت به صاحب عصر(ارواحناه له الفداء) پرداخت و گفت : معرفت اکتسابی و خریدنی نیست و پله هایی دارد که باید این پله ها طی شود تا ارتباط بین انسان و حضرت برقرار شود تا در نهایت به ایشان برسیم.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  کارگاه پاسخگویی به مسائل شرعی   ...
کارگاه پاسخگویی به مسائل شرعی

کارگاه پاسخگویی به مسائل شرعی

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) کارگاه دوم دوره تربیت مبلغ تحت عنوان نحوه صحیح پاسخگویی به مسائل شرعی به حضور اعرابی کارشناس احکام حوزه علمیه حضرت زینب(س) یزد در موضوعات مختلف برگزار شد و طی آن طلاب سؤالات خود را نیز مطرح کرده و نظر مختلف مراجع را راجع به آنها جویا شدند .

لازم به ذکر است جلسه اختصاصی احکام برای اساتید و کادر حوزه نیز بعد از کارگاه طلاب برگزار شد .

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  استفاده از شبکه های اجتماعی سواد اینترنتی می خواهد   ...
استفاده از شبکه های اجتماعی سواد اینترنتی می خواهد

استفاده از شبکه های اجتماعی سواد اینترنتی می خواهد

صبح امروز مراسم افتتاحیه دوره تربیت مبلغ طلاب خواهر شهرستان بافق با حضور حجت الاسلام نجیمی، در جمع طلاب و سرگروههای حلقه های صالحین خواهر و برادر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم قانعی از فعالان فضای مجازی ضمن معرفی انواع شبکه های اجتماعی و آسیب ها و تهدیدهای آن، به بیان عوامل ترغیب جوانان به شبکه های اجتماعی از جمله رایگان بودن، سهل الوصول بودن، در دسترس بودن و … پرداخت و در ادامه گفت : علت اکثر جرایم و ناهنجاریها در بین جوانان اینترنت و استفاده ناصحیح و نداشتن سواد اینترنتی است که در این زمینه لازم است مسئولین توجه بیشتری به این مسأله داشته باشند .

در ادامه حجت الاسلام نجیمی در راستای استفاده صحیح از امکانات موجود برای مقابله با ترفندهای دشمن گفت : دشمن از کوچکترین روزنه برای نفوذ بخصوص نفوذ فرهنگی در بین هموطنان ما استفاده می کند لذا برای کم کردن این تهاجم در ابتدای راه طلاب، بسیجیان، و تمام اقشاری که کار فرهنگی می کنند باید اطلس فرهنگی تهیه نمایند، وی افزود : اطلس فرهنگی یعنی نقشه راه، یعنی شناسایی نقاط حساسی که می توانند تحت تأثیر نفوذ دشمن قرار گیرند و در مرحله بعد باید حداکثر توان را به کار برد تا بدون هزینه به تربیت نیروی فعال فرهنگی بپردازیم.

نجیمی احیاسازی مساجد را در اولویت کار فرهنگی مبلغان عنوان کرد.

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  برگزاری مصاحبه طلاب ورودی حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق   ...
برگزاری مصاحبه طلاب ورودی حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق

برگزاری مصاحبه طلاب ورودی حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) در هفته دوم مرداد ماه مصاحبه پذیرش طلاب ورودی این مدرسه با حضور مدیر ، معاون آموزش ، مشاور و کارشناس حوزه با حضور متقاضیان در محل ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

مریم تفکری مدیر حوزه در حاشیه برگزاری مصاحبه طلاب ورودی گفت : داوطلبان متقاضی پذیرش در حوزه  بعد از ثبت نام از طریق سایت و کسب حد نصاب امتیاز علمی ، مجوز ورود به مرحله مصاحبه را کسب نمودند . وی افزود :در سال 95 بیش از 50 نفر از داوطلبان بعد از انجام مصاحبه و انجام مراحل آموزشی از جمله تحقیق از مدرسه محل تحصیل و … و کسب حد نصب امتیاز مجاز به تحصیل در حوزه خواهند شد .

تفکری گفت: ثبت نام حوزه های علمیه خواهران تا زمان مصاحبه ادامه داشته و نتایج نهایی در اواخر مرداد از طریق سایت مرکز به آدرسwww.whc.ir  اعلام خواهد شد .

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  لزوم شرکت جوانان در محافل مذهبی جهت ارتقاء معنویت آنها   ...

لزوم شرکت جوانان در محافل مذهبی جهت ارتقاء معنویت آنها

حوزه علمیه خواهران با همت بسیج طلاب برگزار کرد :

حلقه ی معرفتی صالحین

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) حلقه ی معرفتی صالحین با حضور مدیریت, اساتید, فرمانده و اعضای شورای بسیج طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) با محوریت ارتقاء سطح معنوی بسیجیان طلبه و دانش آموز و همچنین جذب جوانان به مراسمات مذهبی برگزار شد.

 در این جلسه 2ساعته  حضار ضمن بررسی عوامل ضعف معنویت به کنکاش در این باره پرداختند و در پایان برای حل این معضل راه کارهایی از جمله ارتباط بیشتر با مدارس, دانشگاهها, وشرکت هرچه بیشتر عموم در مراسمهایی که حوزه برگزار میکند و … ارائه شد تا با حضور هر چه بیشتر جوانان در محافل و اماکن مذهبی سطح معنویت را در آنها نهادینه کرده و به درجه کمال برسانند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  کسب علوم دین همراه با برنامه های فرهنگی و ورزشی   ...
کسب علوم دین همراه با برنامه های فرهنگی و ورزشی

کسب علوم دین همراه با برنامه های فرهنگی و ورزشی

حوزه علمیه الزهرا(س) با همکاری حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار کرد :

دوره ده روز مدرسه عشق ویژه دانش آموزان

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) کلاسهای تابستانه مدرسه عشق ویژه دانش آموزان با برنامه های متنوعی با همکاری حوزه علمیه خواهران و برادران آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این دوره درسالن فرهنگ وارشاد باحضور مسئولین و دانش آموزان دختر و پسر  باسخنرانی حجت الاسلام مهدوی نژاد مسئول فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه امام صادق(علیه السلام) برگزار گردید.

در این دوره ده روزه که با موضوعات متنوع و با حضور اساتید مجرب از مرکز استان و قم برگزار می شود دانش آموزان دوره اول و دوره دوم می توانند همراه با شرکت در کلاسهای قرآنی در با مطالب آموزنده ورزشی و هنری ، سبک زندگی ، مهدویت، نویسندگی و … نیز آشنا شوند و اوقات فراغت تابستان خود را غنی سازی کنند.

این دوره هم اکنون در محل ساختمان قدیم حوزه علمیه خواهران برای دانش آموزان دختر در حال برگزاری می باشد .

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما